söndag 17 maj 2009

Ej död ännu

Jaha, imorgon går jag in på tredje veckan som pappaledig! Det är riktigt kul att vara hemma med ungarna, vara på lekparken, torka bajs, laga mat och allt vad det innebär. Samtidigt är det långa dagar eftersom man måste aktivera sig själv och ungarna, helst komma på lite olika aktiviteter och det är jag inte bäst i världen på. Jag tänker i alla fall ta med ungarna till Uddevalla någon dag, för ett besök på Emaus Bondgård. Där finns det massa djur att kolla på, sitta på, skratta åt, mata eller reta. Fula minigrisar, getter, får, ponnyhästar, katter, kaniner, ankor, hönor och tuppar bland annat.

Ett par dagar har jag mött upp Timo som också går hemma med sin dotter, då har det blivit lite kaffe i olika lekparker. Gött att ha någon mer som går hemma man kan leka med :).

Igår gjorde jag och Sofia något som vi inte har gjort oss direkt trötta på. Vi var på bio! Senaste filmen jag kollade på bio var Erik Viking... japp, det var 20 år sen jag var på bio sist, 1989, i samband med min påtvingade två år försenade mönstring. Filmen vi såg på igår var Änglar och Demoner, en mycket bra film! Det var ju riktigt trevligt att vara på bio, vi åt givetvis som man bör popcorn också. Det var jävligt trevligt och kändes som en ganska stor grej eftersom vi så gott som aldrig kommer ut på något på tu man hand, mest på grund av att det kan vara svårt med barnvakter. Thomas och Lollo var barnvakter och efter filmen åkte vi direkt dit för att vara med en stund på deras grillfest. Dom andra drack lite öl och grogg men jag var så jävla redig så jag tog ett glas Pepsi istället. Vi stannade inte speciellt länge eftersom ungarna var dödströtta, och det märktes att dom hade haft kul. Sammantaget var det en riktigt trevlig lördag, synd bara att vi inte kunde stanna kvar resten av kvällen på grillfesten.

Som ni märker så är bloggjäveln inte riktigt död än! Ha!

2 kommentarer:

  1. Gött å se att du inte slutat skriva.. =)

    SvaraRadera
  2. kom på att lamia är en av de bästa låtarna som gjorts

    SvaraRadera