fredag 8 januari 2010

maskar!

Ja fyfan, jag har fått mask! Fast inte i magen utan i min dator... maskjäveln heter worm.win32.netsky och är en av dom jävligaste jag råkat ut för. Den gör att skärmen blir svart när windows laddas. Jag testade att få bukt med den i några timmar förut i felsäkert läge och fick bort en del filer men dom återföds och slår ut antivirusprogrammet vid varje omstart. Nu går det inte ens att gå in i felsäkert läge, masken blev väl förbannad och ynglade av sig en massa små huliganmaskar.

Till detta hör även ett program som startas automatiskt med windows och som ser ut som ett antivirusprogram, detta kallas Internet Security 2010. Det gör att det kommer upp massvis med varningar om olika virus och säkerhetsbrister.

Fyfan om jag fick möta någon sån där jävla idiot som skriver virus och maskar... en minut hade räckt, gott och väl.

1 kommentar: