tisdag 30 mars 2010

Chaos Ex Nihilo-helg!


Ja fyfan vilken go helg det blev!

Vi bestämde oss för att repa, ta kort och spela in en låt för att lägga upp på MySpace. Så Andreas skulle komma upp på fredag eftersom han då fick skjuts av en lastbilschaufför som har körning till Trestad Center varje fredag. Gött smidigt att slippa åka tåg från Halmstad varje gång det är repning! Andreas anlände vid 22-tiden och vi tog ett glas vin var... sen några till, och kanske nåt mer glas, eller ett par. Och Baileys Coffe (mycket behaglig i truten!).

På morgonen efter var det ju inte så kul, 3,5 timmars sömn räcker inte riktigt. Speciellt inte om man varit lite småfull när man lade sig.

Vi drog iväg runt kl 10 och åkte vägen om Systembolaget och handlade lite olika gött. Sen åkte vi till replokalen och började spela in lite sång och så drack vi lite vin och öl. Sen åt vi och drack ännu mer och ännu mer.... Sen kom Adam och Janne och vi spelade in gitarrer också. Sen kom Anna som skulle fotografera oss, och efter nån timme med mycket fokus för att inte stå och gapskratta på fotona så var även detta klart. Vid 23.30 kom vi på att klockan var väldigt mycket och att vi redan festat i över 12 timmar. Då beställde vi en Taxi och åkte till Backstage Rockbar.

På Backstage var vi tills dom stängde och sen drog vi på efterfest hos vimmelfotografen Mich som hade 9 liter vin som han bjöd på. Nu börjar det bli dimmigt!

Andreas och Mich hittade mig med byxorna nere (kalsongerna på) sittande på toalettstolen där jag idkade skönhetssömn a la Micke Backelin. Dom var snälla och drog på mig byxorna och så fick jag sova på soffan istället. Men då var klockan nästan 06 så det var väl hög tid att sova ändå?

Dagen efter när jag vaknade vid 14-tiden så märkte jag att jag spytt i, och runt en tallrik på Mich bord. Jag torkade upp det och sen drog jag och Andreas till Max och käkade frukost. Efter det blev vi upphämtade av Sofia och kunde väl bara anse att det var en lyckad helg! Jag hade skitkul varenda minut som jag minns!

Adam, vill du ha lite vin?
- Vadå, är det äckligt eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar