fredag 22 juli 2011

Åhh jävlar, det är superåska på gång!!

Superåska = Åskväder, fullt normalt.
Extremväder = Icke bra väder. Ex. regn, starka vindar etc.
Nakenshock = Någon (ofta känd person) har minimala kläder på sig, alternativt visar ett bröst eller en del av naken kroppsdel.
Chockbild = Någon kändis kanske har på sig helt lediga kläder, eventuellt utklädd för filminspelning eller dylikt. Kan även vara osminkad!
Superguide = Aftonbladet radar upp lite fakta om något.
Extremfärd/Vansinnesfärd = Biljakt, ex Polisen jagar fortkörare eller rattfyllerist.


Detta var vad jag hittade i dagens nätupplaga av Aftonbladet, då har jag bara kollat i 15-20 minuter på sin höjd. Jag retar mig så på deras dramatiserande rubriker så jag kommer nog att rikta morgonläsningen till någon annan dagstidning i fortsättningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar