tisdag 19 maj 2015

Ryggskott är kul.

Ja, det är riktigt fantastiskt roligt med ett rejält ryggskott! Jag brukar ju ha problem med ryggen lite då och då, Och igår var jag på Gymgrossisten och köpte mig ett sånt där bälte för styrkelyft, för att få en bra teknik med högre tryck i bålen, speciellt vid marklyft. 

Tyvärr hann jag inte testa bältet för imorse vaknade jag med ett helvetiskt ryggskott. 



Det blev en lång dag hemma med lite kontorsjobb liggande i soffan, sedan upp en gång i halvtimmen och stappla fram och tillbaks i huset bara för att röra mig lite. 

Det känns gött att ha kommit igång med gymmet nu ändå, trots vissa bakslag som skador etc. Nu börjar jag hitta vissa övningar som jag faktiskt tycker är riktigt kul att köra, t.ex benspark och bencurl i maskin. Men roligast är ju helt klart övningar med fria vikter. Skivstång! Min absoluta favorit är militärpress, och den kör jag med vartannat lyft framför och vartannat lyft bakom huvudet. Tätt efter bland favoriterna kommer marklyft, bänkpress och knäböj. Än så länge har jag ingen bra teknik på någon av övningarna, så jag tar det lugnt och väntar med dom tyngre vikterna tills det känns helt ok.

Jag antar att det tar några dagar innan ryggen vill till gymmet igen. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar