onsdag 18 november 2009

Flodhäst

Igår gick jag upp klockan 5 som vanligt och åkte och jobbade på Tjörn. 12 timmar senare var jag hemma igen och duschade, och sedan hämtade jag upp Timo för att åka till Göteborg och gå på konsert! Första giget jag varit på sen jag fick min tinnitus version 2.0 (som är helt borta nu!). Vi var uppsatta på gästlistan av Scar Symmetry så vi slapp betala dom 270 kr som det egentligen skulle ha kostat att gå in. Jag skulle ju upp och jobba igen klockan 5 så jag var nykter. Det var nog första gången jag suttit backstage nykter.... hoppas det var sista gången. Men killarna i Scar Symmetry var trevliga och bjöd på Cola light till stackars mig. Timo fick öl.

Av Devildriver såg jag bara ett par låtar och det var snett bakifrån sceningången, men dom lät riktigt bra! Huvudbandet Behemoth var nog ett av dom tightaste banden jag sett live, svinbra playlist och bra ljud. Jag hade fotopass men ville inte stå framme i fotodiket och plåta för jag ville hellre se och höra musiken bra, men några foton tog jag ju mitt i allt röj och bangande hår. Av dom ca 300 fotona som jag tog så var kanske 5 något att ha :) Jag har aldrig sagt att jag är fotograf heller haha men det är kul och jag lär mig väl lite här och där får jag hoppas. Liveband är grymt svårt att plåta bra, och jag är riktigt imponerad av dom som tar kristallklara coola livebilder.

Klockan halv två på natten var jag hemma igen och störtade i säng. Klockan 5 gick jag upp och åkte till Tjörn igen för att jobba... tio timmars oavbrutet regn har ju gjort denna dagen minnesvärd. Jag hade regnkläder men blev ändå blöt ända in till t-shirten. Jobbade hela eftermiddagen i bara fleecetröja och jacka. Mysigt.

På väg hem såg jag en liten lastbil och en personbil som krockade vid Bike i Trollhättan, jag körde precis förbi när dom krockade. Sen började det ryka lite medan jag väntade vid rödljuset, och vid Saab Ana mötte jag brandkåren, sen vid stallbacka mötte jag ambulansen. Jag trodde det bara var en liten fjuttig sammanstötning men det måste varit lite värre än så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar