söndag 29 november 2009

Nix gbg-varv?

Det blir nog antagligen inget Göteborgsvarv för mig. Varje gång jag är ute och springer så får jag ont i knäna och ofta i smalbenen också, det känns precis som i början när jag hade benhinneinflammation för en massa år sen när vi var på turné. Även fast jag tar det lugnt och försiktigt så värker det efteråt. Jag tycker inte det är kul att springa så att jag tänker riskera att skada knäna allvarligt för att få springa ett lopp liksom. Men det hade varit jävligt kul att genomföra det så klart.

Jag kommer fortfarande att träna konditionsträning men inte för att springa någon tävling. Nu blir det mer satsning på att bli av med fett runt magen och lägga till muskler istället, det är dessutom mycket roligare med styrketräning än att springa! :)

Fördelen med att jobba som sprängare är att man jobbar ute i friska luften hela dagarna, och jag klättrar i berg och lyfter massa kilo dynamit och grus varje dag vilket är bra träning, styrka, balans och lite kondition. Nackdelen med att jobba som sprängare är att man jobbar ute även när det är minusgrader, snöstorm, regn (som nu 14 dagar i sträck), man är kall och pisseblöt ända in till huden och man bär massa dynamit och grus upp och ner för berg, så man är totalt slut på kvällen när man kommer hem... och då orkar man inte alltid åka till gymmet, även om man egentligen skulle vilja. Men även om det är slitsamt, blött, kallt och jävligt ibland så skulle jag inte vilja byta det mot ett fabriksjobb, inte ens dom jävligaste dagarna!

Speciellt inte SAAB.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar