onsdag 18 februari 2009

bloggtorka!?

Som ni kanske märker så har jag absolut inget nytt att skriva om. Det känns som varje inlägg blir om det jag sysslar med just nu, dvs äta, jobba och träna. Detta inlägget blir inte så annorlunda heller. Lite om SAAB skall jag skriva också, hoppa till slutet om ni inte vill läsa skiten om mat, träning och jobb.

Förra veckan spårade jag ur totalt som så många andra veckor. Jag drog i mig kakor och mackor, och på fredagen när jag skulle jobba i Tösse så stannade jag på en mack och köpte ett 6-pack med negerbollar. Dom åkte ner snabbt till 11-kaffet. Jag delade iofs med mig av hälften till Khristoffer som var med mig och laddade. Sen på lördag var det som en smäll i ansiktet när jag vägde mig och vågen visade 106,7 kg. Det var som tur var en väldigt temporär vikt för dagen efter var jag nere på 104 igen. 2 kilo upp eller ner kan gå på ett dygn, det är inte nyttigt alls att åka upp och ner så men det är så det är, jag har för dålig karaktär vissa dagar.

Annars bjuder jobbet på en hel del skoj, jag har som sagt varit på bergtäkten i Tösse och sprängt bort en massa berg som var ivägen för ett vågbygge, en stor våg för lastbilar, den behöver jag förhoppningsvis aldrig använda själv. Sen har jag även varit ett par dagar i Kungshamn och sprängt för en firma som blev av med sina tillstånd på grund av en olycka med skador för 1,6 miljoner, så därför får dom inte spränga själva. Det var ganska noggranna säkerhetsåtgärder nu.

Idag åkte jag till jobbet som vanligt men redan efter en timme ringde Sofia och frågade om jag kunde komma hem för hon hade blivit sjuk. Jag åkte hem och körde Izabelle till dagis och sen vid 11.30 passade jag på att sova middag medans Alexander sov. Skönt. Jag skulle egentligen åkt in till Vänersborg i eftermiddag och bli intervjuad av Bohuslänningen för en reportageserie dom gör om tinnitus, men eftersom Sofia är sjuk så får vi skjuta fram intervjun till ett senare tillfälle. Jag skall försöka komma iväg till gymmet ikväll vid 19 när Alexander har lagt sig i alla fall.

Igår på gymmet tog jag weight loss programmet på gångbandet, det är promenad i 6,7 km/h sen samma i uppförsbacke, sen får man springa i 9,6 km/h i några minuter etc etc... det håller på så i 20 min. Efter det sprang jag 1 kilometer extra. Fyfan vilket jävla slit! Men grymt skönt efteråt. Det jag gjort fel innan är att jag hållt mig till det som är bekvämt på gymmet, det skall fan inte vara bekvämt, man skall slita ont! Ikväll skall jag springa minst 1,5 km.

Jag måste ju också kommentera SAAB. Det är inne nu, det skall man ha en åsikt om. Jag tycker att regeringen gör rätt som inte "räddar" SAAB för skattepengar. Jag som skattebetalare vill inte äga SAAB eftersom det inte ens ger vinst. Det är inget som helst snack om att staten skall köpa upp eller ge konstgjord andning åt mindre firmor som går omkull. Det är ju människor som blir varslade där också, det är lika synd om dom som alla som jobbar på SAAB. Företag får ju liksom klara sig själva, har dom ingen säljbar produkt så är det väl heller ingen idé att hålla igång för att sysselsätta folk, då skulle SAAB bli Sveriges absolut största skyddade verkstad.

Nä nu ska jag se på Nalle Puh.

2 kommentarer:

  1. Jag vet hur det är att ha bloggtorka. Kul att du skriver lite då och då iaf..man skriver ju när man har något att säga och ibland har man helt enkelt inte något man vill dela med sig av...

    SvaraRadera
  2. Du på gym? Du tänka på maten? Vad hände med bärs och gatukök? Hmmm... mkt verkar ha hänt sedan vi sågs sist... *asgarv* ;-P

    SvaraRadera