onsdag 25 februari 2009

Som en öken ungefär.

Ja ungefär så torr är min bloggtorka känns det som. Det händer inte så mycket mer än jobb, jobb och jobb.... och så sover jag och äter en del. Vi har en del jobb i Kungshamn och det blir långa dagar eftersom bara resan tar 2,5 timme per dag. Men det är riktigt kul att jobba nu, jag trivs så jävla bra med att spränga, det är det roligaste man kan göra! Det smäller och går sönder saker (mest berg som tur är)! Och jag får betalt för att göra det! Fyfan va gött.

I fredags var vi och kollade på en lägenhet på Onsjö i Vänersborg, och igår fick vi reda på att vi fick den. Det är en fyrarummare så nu får ungarna var sitt rum. Och 2 toaletter är det, med badkar i ena och dusch i andra... Det finns även kommunalt vatten och det innebär att det inte är fullt av järn, svavel och mangan... så då kan vi installera det gamla kära akvariet igen! Det har jag saknat! Jag sålde 375 liters-akvariet när vi skulle flytta hit, men jag köpte tillbaks det för ett tag sen så i april skall jag hämta det, sen köpa ett gäng fiskar och grejer. Lägenheten ligger på markplan så det är en liten uteplats också där man kan sitta och blotta den blekfeta buken på sommaren. Vi kan flytta in i april eftersom dom som bor där nu vill flytta omgående. Vi får ju betala hyra på två ställen i en månad men det är det lätt värt! Jag skall hyra ett garage där också... så tyvärr Krita, jag skall nog behålla kompressorn ;)

Dom flesta har säkert massvis att göra första helgen i april, men om någon inte skulle ha det så kör vi några flyttlass och käkar pizza då. Öl smakar bra till pizza.


2 kommentarer: