söndag 8 februari 2009

En annan slags charge!

Igår vaknade jag i ett stressigt inferno, så mitt humör slog om till anti-stress viloläge. När folk omkring mig stressar så blir jag ganska snabbt på dåligt humör och jag tar det bara ännu lugnare.

Vi var ute en sväng i Skräckleparken och gick en liten stund och Izabelle drog Alexander i pulkan. Sen lekte vi lite i lekparken och sen gick vi till Kvantum, så det blev ingen lång promenad men ändå skönt at vara ute med familjen. Fast ingen av oss var på speciellt gott humör.

Sen när vi kom hem lade jag mig på soffan och mådde inte riktigt bra. Jag tänkte att ett litet litet glas Whiskey kanske kan göra susen! Jag tog ett glas och smuttade lite sakta i mig det. Sen fick vi besök av Anna och Timo och deras lilla Viola. Timo gillar whiskey så jag bjöd honom på några glas, och jag själv fortsatte med glas efter glas... jag ställde fram två flaskor och vi fortsatte att fylla på glasen vid behov. Det behovet var väl större än jag trodde för senare på kvällen var jag ganska full. Det var inte flaskorna.

I morse när jag vaknade låg jag och drog mig riktigt länge, sen somnade jag igen och höll på så hela förmiddagen. Jag har jätteont i ryggen fortfarande och i ena fotleden efter att jag trampat snett bland snötäckt sprängsten på jobbet i fredags. Nu har jag också svullnat precis framför hälarna, på båda fötterna! Sjukt. Sen fick jag ont i magen och då kom jag på att jag visst glömde äta igår.... helt och hållet. Fyfan. Jag ställde mig på vågen och jag hade gått ner 2,2 kilo på ett dygn hahaa... Charge är anus, Whiskey är bra! Så då har man rättfärdigat en flaska whiskey på helgerna alltså... i rent medicinskt syfte förståss.

Jag sitter fortfarande med morgonrock på mig och sen skall jag lägga mig i soffan, fortfarande med morgonrocken såklart, med en kopp kaffe och se på hockeymatchen mellan Swe-Fin. Precis som en gubbe.

The famous grouse, ett skojigt sätt att gå ner i vikt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar