söndag 14 september 2008

Gör väl ett försök

Ja, jag får väl testa och se om detta är något för mig, det är ju trots allt ganska kul att skriva.... men det är ju inte säkert att någon vill läsa det jag skriver så det kanske får bli underlag för en bok eller nåt.... fast vem fan skulle läsa boken då? Jag? "Micke, mitt liv som mig själv, av mig själv, för mig själv"... upplaga; 1 st. Signerad tack!

Idag gjorde vi genrepet inför europaturnén "THE BLACK CURSE OVER EUROPE 2008" som startar på tisdag (16/9). Vi headlinar och de andra banden som lirar är GRAVEWORM (it), EASTERN FRONT (uk), APOSTASY (se). det var meningen att THE COLD EXISTENCE skulle med men vissa omständigheter gjorde att dom fick ställa in i sista stund. Peter i TCE ställde iaf upp och kom idag i en minibuss tillsammans med Annika för att hämta våra prylar och kör just nu ner det till Tyskland, där möter han upp turnébussen och lastar över trummor, gitarrer, merchandise och allt annat skit man måste ha med. Vi flyger till Budapest på tisdag där det blir en liten(?) välkomstfest... på onsdag kommer vi att spela första giget.

Jag hade tänkt att ladda upp bilder direkt från turnén från min telefon men så läste jag att det kan kosta mellan 13-120 kr/MMS från en del länder... så jag kommer nog inte att skicka några foton till bloggen ändå. Eventuellt köper jag kontantkort till internet-dongeln i nåt land och skriver lite, men jag lovar inget (-jippiiiii!!!! ropar hela min gigantiska läsarskara i kör!)

Genrepet gick grymt bra och vi lämnade lokalen jävligt nöjda! Vi har aldrig varit så här peppade inför en turné tidigare och låtvalet är en perfekt blandning av nytt, gammalt, långsamt, tungt och snabbt. Skall bli kul att se hur publiken reagerar på playlisten.

Vi kommer att få två olika backdrops inför turnén, en svart med vit logga och en vit med svart logga, båda är 2x3 meter och kommer alltså att hänga bakom trummorna. Vi får väl se vilken vi använder, det är jävligt annorlunda med en vit bakgrund, så därför kanske vi testar den! Passar bra med promofotona till nya plattan "THE BLACK CURSE". Kolla gärna lite foton på http://photos.lordbelial.com/

Helvete vad jag skriver, jag hinner ju knappt dricka nåt vin....

1 kommentar:

  1. Som allas våran Guru,Herr Yrvind sa: "Jag lever i en fientlig miljö" så kan vi väl instämma!

    Så du vet, passa dig där nere i dom där länderna! Det va deras fel att min mage rasade... Soldatens Ärtsoppa,gasolkök å bullens pilsnerkorvar ska du äta! Lita inte på nån där nere.. Lyssna på Yrvind, fientlig miljö va det! ;)

    SvaraRadera