söndag 28 september 2008

Hey och hå, hem we gå!

Japp, nu var det slut på det roliga. På grund av bandet som hoppade av turnén innan vi åkte iväg plus en del andra saker som böter för att vi gjorde ett inbrott på en militärbas (vi skulle få 2 dagars fängelse om managern inte betalade 500 Euro) + att chauffören drog till ett hotell med två tjejer så kom vi inte in i bussen och managern fick ta in oss på hotell för 10.000 kr, så fattas det pengar för att fortsätta turnén, så därför var sista giget igår, vilket var en jävla fin avslutning, det bästa giget på hela turnén! Skitbra publik och vi blev inropade 2 ggr så vi spelade sammanlagt ca 1,5 tim och publiken röjde och sjöng med hela tiden! Askul! Slovenien regerar vad det gäller röj framför scenen!

Graveworm åkte hem igår och vi bytte lite prylar som tröjor och skivor och alla kramades och vi har verkligen blivit bra polare. Till sommaren skall vi åka ner till dom i Italien och tävla i Highland Games, stockstötning och andra coola styrketävlingar. Då skall fruarna med också!

Idag morse åkte även Eastern Front hem till England, trevliga folk och vi skall spela med dom i England senare. Både Eastern Front och Graveworm skulle hoppat av turnén igår så för deras del blev turnén fullständig.

Nu skall vi åka och lämna backlinen i nån stad, det är tio timmars bussresa dit och sen måste chauffören vila i 9 timmar, sen har vi 2 timmar till Frankfurt där vi kommer att flyga ifrån. Hoppas det löser sig med alla våra grejer för som det är nu så kommer allt att stå i ett stort släp någonstans i Tyskland tills det är fixat med transport till Sverige.

Nu åker bussen så uppkopplingen går ner, så nu kan jag inte fortsätta skriva. Men när jag kommer hem så skall jag försöka minnas så mycket som möjligt (lätt??) och skriva en utförligare bloggjävel....

Bussresa i 24 timmar nu.... supa? japp jag tror det. (jag har redan dragit i mig en flaska vin och två öl så jag har inget val... )

Kul som fan att det finns folk som läser den här bloggen! :) Blir förvånad när jag ser att det är ca 12-13 pers/dag som kikar in! Och så vet jag att Leffe är här och smygläser hela tiden... efterhängsen snubbe det där....

SKÅL PÅ ER!!!

4 kommentarer:

  1. Det är så skönt att du kommer hem, men skittrist att det blev som det blev för er!

    SvaraRadera
  2. Shit... Ja, det är väl sånt som händer kanske? Eh..? Jag vet i alla fall tre som inte gråter för att du kommer hem en vecka tidigare :)

    SvaraRadera
  3. Ramlade in vida frugans blogg, och har en enda stor fråga... varför gör man inbrott på en militärbas???

    SvaraRadera
  4. lotta: Det kommer jag att förklara i ett inlägg så snart jag sammanfattat allt här. :)

    SvaraRadera