måndag 15 september 2008

Ingen fara på taket!

Jag hann minsann få i mig både vin, Amarula, Baileys, Baileys Mint och öl innan natten blev för lång. Nu är det nog dags att somna snart så man kan få en hel dag med familjen imorgon innan det är dags att förpesta resten av Europa med min närvaro. Så jag ser denna natt som ett litet försök att få igång levern, jag vill ju inte att den stackarn skall få sig en chock på tisdag (och några veckor framöver).

Jag vet ju att det blir en del supa hela turnén, det blir det alltid och det hör till, men jag vet också att när jag kommer hem så är det stopp. Om man inte lär sig hantera det så går det åt helvete, det har tillräckligt många bevisat så jag behöver inte göra det. "Jag har inga problem med spriten, jag har så jag klarar mig!" ;) Eller som vår käre ärke-alkis Ozzy Osbourne sade en gång; "-Yes, I have a drinking problem, I can't find a bar!"

Det är så många som inte klarat av att hantera situationen så dom har helt enkelt fastnat i spriten och inte kunna ta sig ur det, det finns många exempel bara dom senaste åren på folk som inte bara fastnat i det utan helt enkelt supit ihjäl sig... för att nämna ett par stycken som trillat av dom senaste åren; Doc (Krzysztof Raczkowski, trummis i VADER) (hur i helvete kan man få in så mycket konsonanter på rad i ett jävla namn???), Witchhunter (Chris Dudek, orginaltrummisen från SODOM) och många fler. Givetvis inte bara trummisar men det är dom jag vet mest om... Alla i DESTRUCTION, METALLICA, MEGADETH, GUNS 'N' ROSES, MÖTLEY CRÜE var jävligt illa ute... och listan kan säkert bli många hundra band lång.

En kompis och före detta bandmedlem (inte i LORD BELIAL utan ett annat band jag varit med i) försökte ta livet av sig förra veckan, eller om han verkligen försökte vet jag inte, men han högg sig med en jaktkniv i armen så han förlorade ett par liter blod och högg av några senor som fick sys. De flesta som verkligen vill ta livet av sig klarar att göra det, eller dom vet åtminstone hur man skall göra. Enligt min åsikt så är självmord något av det fegaste man kan göra, det är att erkänna sig som den svagaste i ledet, man har förlorat kampen mot motgångarna i livet, när själva döden är det man kämpar mot 24 timmar om dygnet, 365 dagar om året. Man lever för att överleva. Nu träffade jag han i vår replokal för några dagar sen och han fick spela lite på mina trummor, han såg helt ras ut och det är ju inte konstigt efter operation, snack med polisen, kuratorer och fan vet allt. Men för mig kvarstår frågan; varför? Varför ens komma på tanken att försöka ta livet av sig, och sen så vet alla om att man inte ens klarat av det... det måste ju bli tusen gånger värre... man klarar inte av att leva, och man klarar inte ens av att SLUTA leva.... Jag har absolut inget emot honom; han är en av mina bästa vänner även fast vi inte umgås speciellt ofta och jag hoppas verkligen att han blir bättre och lär sig att hantera sig själv.

Well, för att återgå till vad som händer just nu på Jorden, i Sverige, Ävsborg, Vänersborg, Stigsberget (i Frändefors kommun, men det skriver jag helst inte), på Bergvägen.... tja... typ inte mycket! Sofia och barnen sover, Azazel fick ett jävla spel och sprang runt som en havrehög häst i hela huset (ja, hon kan bete sig som MYCKET större än vad hon är), jag sitter och dricker lite vin, öl och Amarula och lyssnar på IMPALED NAZARENE... natten går tunga fjät... vad fan är fjät? felstavad fjärt?

Nu lyssnar jag på IPERYT... det låter som en full, finsk tolkning av BERSERKER och lite RAMMSTEIN, fast snabbare, sämre och med mer synth. En del vansinniga partier som är ganska coola och hårda, och det låter stundvis riktigt bra, men tyvärr inget som man inte skulle klara sig utan. Kul idé men tyvärr skulle det stannat vid just idén. 2 av 5 plus (++/+++++)

Nu kanske nivån för den här bloggen kommer fram på ett bra sätt?; Jag skriver vad jag vill, när jag vill, hur jag vill och om vem jag vill... är det någon som stör sig på att deras namn nämnts här (jag nämner aldrig efternamnet!) så säg till, då tar jag bort det, självklart! Men jag tänker fortsätta skriva om det jag stör mig på, det jag gillar, det jag älskar och det som jag helt enkelt vill skriva om! Jag recenserar det jag lyssnar på om det är något jag känner för just då. Recensionerna är markerade med röd text så att du skall kunna hoppa över allt annat skit på ett enkelt sätt.

Jag har ju inte bloggat förut så detta är mer som ett test, för att se om jag vill, orkar och har tid, lust och energi att skriva.... Jag gillar ju att skriva och det är ju givetvis kul om någon vill läsa det jag skriver, så om du tycker det är kul att läsa, skriv gärna en kommentar så jag vet om nån jävel läser... annars kan jag ju skriva det i ett dokument i datorn i stället. Om du tycker det är helt värdelöst; Skriv det då! Jag kan ta kritik så länge din kritik har en grund och är önskvärd (vilket den är nu eftersom jag bett om den).

Mest troligt är att jag fortsätter skriva om du hatar det, för sån är jag.

4 kommentarer:

  1. Helt rätt! Varför sträva efter döden när man kan reta den lite bara ;)

    Hur jävla illa det än blir så finns det alltid nån jävel som skulle tycka dennes liv skulle bli lite bättre om dom slapp möta dig på affärn eller var det nu kan vara - varför ska man bjuda på detta?? Så länge man kan irritera gemene man på ett eller annat sätt så ska man se till att dra på sig apltorna å gå den där svängen varje dag så dom vet att man fortfarande finns där å så att dom kan ligga ömnlösa en stund den natten oxå ;)

    Hellre ett kort å gott liv än ett långt å förtvivlat - men för den skull behöver man inte skynda på skiten! / R.

    SvaraRadera
  2. Så va vi framme vid den första av måååååånga erotiska inlägg från mig,bacon-mannen i Kungelf!

    Nu vill jag minsann att du nämner mitt namn en gång om dagen :D I övrigt så har jag bara hunnit plita igenom din första blogg-artikel.. *tummen upp*!! Ska givetvis läsa än mer.. så.. ja..

    Rymden kan vara omättad å massiv! // Fedd

    SvaraRadera
  3. Hej Micke!!
    Är inne o läser din blogg :-) Hoppas ni får en bra turné!

    SvaraRadera
  4. Jaha, så har man en till jävla blogg man måste läsa! :D
    Gött..

    SvaraRadera