fredag 12 december 2008

Idol och Bajs (skit som skit)

Fredag kväll.... Idol-finalen på TV... varför varför varför VARFÖR i helvete behövs det fler folk som sjunger såna där jävla låtar!?!? Hela världen är ju redan överfull av stylade popidoler som gnäller fram en låtjävel som kommer att spelas en gång i timmen i ett halvår. Varför inte bara göra något själv? Bygg upp din karriär själv, slit i en jävla replokal och om det du gör är bra så blir du känd för det du själv gör... men det verkar inte som om det spelar någon roll VAD dom blir kända för, bara dom blir det på något sätt. Den som vinner Idol får göra en skiva... som redan är färdigskriven... vad stolt jag hade varit! Eller inte...

Gött att det finns saker man kan brusa upp sig för.

Katten gömmer sig under huset och vill inte komma in verkar det som. Jag lyfte en lucka så jag kunde kika in under huset... då såg jag henne där men hon ville inte komma ut. Avloppsrören går där också.... det var ju inte så jävla gött att se att det ena röret läcker.... luktar ju inte hallon under huset direkt! Fyfan! Så det blir väl till att slita isär röret och fixa till det. Eller ringa hyresvärden och be han fixa någon som kommer och lagar det, men då kanske det kommit en ny standard innan det blir gjort, typ att bajset beamas till en annan galax direkt från en X-multi-2000-turbo-grej som man har inbyggt i byxan. Han är inte snabbast i världen att få saker gjorda. Och septitanken börjar bli full så då måste den tömmas... dom tömmer den inte om jag inte fixar röret som går ner i tanken, det är alltså av... ännu mer bajs-jobb! Fyfan!

Idag efter jobbet var jag tvungen att hämta mina trummor på Backstage också, dom har stått där sen vi spelade där den 29/11.... fyfaan vad jag är trött på att packa och bära trummor! Om ni skall spela i ett band, se för fan till att inte spela trummor... välj sång, flöjt eller triangel eller nåt annat litet instrument!

3 kommentarer:

  1. Hej Micke!

    Måste bara säga att jag alltid får mig ett gott skratt när jag läser din blogg. Kul som fan. =)

    SvaraRadera
  2. Listor är mycket roligt, hehe...
    Prova!

    SvaraRadera