lördag 20 december 2008

Leksaker


Undra varför vi killar ofta är så beroenda av att skaffa nya tekniska prylar? Jag kan sitta vid datorn och så hittar jag något som jag inte förstår hur jag har klarat mig utan i alla år.... och så beställer jag den utan att ens veta om jag gillar den. Smart? Nej.

Förra veckan hittade jag en APPLE iPHONE 3G på telia.se och den verkade ju vara precis vad jag behövde. Så jag beställde den och omvandlade samtidigt mitt Telia Refill till ett abonnemang. Det var ju ganska spännande att vänta på en svindyr mobil som jag inte ens visste om jag gillade eftersom jag aldrig ens sett en sådan på riktigt. Och att jag redan har 2 st mobiltelefoner som jag använder det hör liksom inte hit...
Igår kom den på posten i alla fall. Det var ju bara att slita upp emballaget och koppla in i datorn, för man kan minsann inte ringa eller göra något om man inte har en dator med internetuppkoppling också. Efter en registrering och lite inställningar var det bara att köra igång och utforska telefonen, eller handdatorn eller vad man nu skall kalla den, för fy faaan va prylar och gött det är i den! Man kan nog göra allt med den tror jag. Jag fattar minsann inte hur jag kunnat existera utan den här apparaten! Jag har fått ett extra huvud.

6 kommentarer:

  1. Välkommen till familjen (skickat från min iPhone).

    SvaraRadera
  2. /me vill också ha, ska nog se efter julen om man kan få köpa sig en sån... verkar ju helt gött änna

    SvaraRadera
  3. Men! Kan du skicka MMS?? Vill minnas att det var något den faktiskt - åtminstonde från början - var inkapabel till att göra... Jag har 2 huvuden (kvalitén kan diskuteras) + en Sony Ericsson / Leffe - Autopussy

    SvaraRadera
  4. Men! Kan du skicka MMS?? Vill minnas att det var något den faktiskt - åtminstonde från början - var inkapabel till att göra... Jag har 2 huvuden (kvalitén kan diskuteras) + en Sony Ericsson / Leffe - Autopussy

    SvaraRadera
  5. dubbelpostar (fast nu blev det ju trippel) för att det snart är jul...

    SvaraRadera
  6. Urna;
    Fan va gött :) Allvarligt hur har man överlevt fram tills nu?

    Thomas;
    Jag antog nästan det hehe ;)

    Anonym-Leffe;
    Nej det går inte att skicka/ta emot MMS, men dom håller på att utveckla det nu så ett program/uppdatering skulle ev vara klart i januari.

    Trippelpost vid juletid är fan underskattat. Precis vad jag önskat mig.

    SvaraRadera