fredag 5 december 2008

Julbord

Igår, torsdag 4/12, var vi på julbord med jobbet. Vi satt först på firman och drack några öl, whiskey och gin som chefen bjöd på. Sen åkte vi ner till Buddy's för att käka julbord och spela lite bowling. Man märkte ju ganska snart vart det skulle bära hän och alkoholen flödade friskt. Vissa var helt nyktra och andra var definitivt inte nyktra, något som märktes tydligt på bowlingen.

Jag har inte bowlat sen jag gick i femte klass tror jag. Det var ju ganska kul att spela när man var full men något proffs tänker jag inte försöka övertyga någon om att jag är. Jag slog en strike och det var ju snyggt förståss, annars var det kanske hälften av alla slag som hamnade i det där jävla diket... varför gör dom inte vallar istället? Fredrik kastade sitt klot över till en annan bana och träffade något annat också, som enligt personalen kostade ca 35.000 kr. Nu gick det ju inte sönder som tur var. Sen hände en jävla massa annat på festen men det kan jag ju kanske skriva om senare när allt är löst och utrett :)

Efter Buddy's gick jag och Fredrik till Backstage. Jag minns inte hur eller när vi gick dit, jag minns typ inget alls av Backstage. Fredde som äger stället ringde till Anders runt kl 01 och sade "nu får du komma och hämta din kusin för han ligger på scenen och sover".

Idag mår jag som en jävla röv och den där meningen "jag skall aldrig mer supa" ekar i skallen. Fan va jobbigt det måste varit förr när man söp två gånger varje helg och även nån dag i veckan... hur orkade man må så här? På turné kan man hålla igång spritomloppet bra utan att må dåligt men då dricker man oftast lugnare.

Jag var ledig idag som tur var och fick sovmorgon fram till kl 11.30 eller nåt sånt. Familjen hjälptes åt att baka en sockerkaka, jag tog fram sockret och Sofia och Izabelle gjorde resten. Fan va gött det var med nybakt ljummen sockerkaka med iskall mjölk till!

Sova verkar vara en bra idé nu. Natti på er!

1 kommentar:

  1. Älskling, sova är inte det samma som att äta smörgås!

    Och nån gång måste du ta scen-sovningsoskulden på Backstage också. Det är ju inte bara Pianobaren som ska få ha ärats med dina och John Blunds möten i ruset.

    SvaraRadera