onsdag 31 december 2008

Gott nytt år!

Det blir inte så mycket bloggat just nu, mest på grund av att det inte händer så mycket... man kan inte skriva så mycket om hur det är att ligga i soffan, sitta vid datorn, äta, äta, äta, äta. En mat- och godisblogg kanske skulle vart nåt?

Min äldsta dotter Jennifer och hennes kille Andreas är här och hälsar på över nyår. Dom befinner sig i sovåldern (16/17 år) och har sovit till fram på dagen runt 12-14 tiden, sen legat i soffan och tittat på TV mestadelen av den vakna tiden, varje dag. Så igår drogs dom med till Överby på en liten tur, för att dom skulle komma ut och röra sig lite i alla fall. Idag väckte jag dom vid 11.00 och berättade att vi bestämt att dom skulle stå för matlagningen idag. En enkel lunch bestående av potatismos och fiskpinnar. Nu skall Izabelle och Jennifer göra negerbollar. Dom får nog aktiveras mer, så imorgon får dom fixa middag också :)

Ikväll skall vi åka till min morsa i Munkedal och fira tolvslaget med henne, tillsammans med min bror Thomas med familj. Så vi blir 12 pers... men det är mest barn så hur många som är vakna på tolvslaget vet man ju inte. Och så mycket fest (med alkohol) blir det nog inte heller... man skall ju köra hem imorgon också.

Frasen "Gott nytt år" skrivs, sägs, ses och hörs överallt i en vecka... Så därför gör jag det också. Gott nytt år!

1 kommentar: