torsdag 1 januari 2009

Jävla tjockis!

Nyårsafton blev väldigt lugn med ett mycket begränsat intag av alkohol, och det var gött för då slapp man vara bakfull som ett as och se troll och skit idag. Vi drack lite smått under hela kvällen och skålade i champagne och sköt upp en del raketer vid 12-slaget. En pjäs gjorde att larmet på en bil gick igång... sen hände samma sak igen :)

Massa god mat och godis åkte ju givetvis med ner i magen under kvällen där det fyllde på det redan så stora fina bildäcket jag anlagt under 2008. Vågen skrek av smärta och visade mig att jag väger 107,5 kg. Bra vikt på en gris. År 2008 bjöd alltså på 18,5 kg och många av dom skall bort nu, helst under första halvan av detta året... beach 09 typ ;)

Jag köpte en svart skjorta i förrgår som jag tänkte ha på mig på nyår, och den satt ju ok när jag provade den i affären, det var en XL. Men när jag satte på mig den här hemma och sen satte mig ner... då åkte ju liksom magen framåt, och skjortan blev som ett spänt skinn runt magen, och det blev mycket tight och obekvämt, men det var jävligt starka och bra knappar.... den skjortan får nog hänga i garderoben ett tag.

Jag satsar på att hamna någonstans runt 95-100 kg men då skall fett bytas mot muskler så kalaskulan på maghelvetet skall bort i alla fall. Målvikten är inte det viktigaste men magen skall bort och jag skall må bra, det är det absolut viktigaste nu. Nu har jag halsbränna varje dag och det är jobbigt för ryggen när jag jobbar, eftersom man får bära mycket och sen böja sig framåt till marken flera hundra gånger per dag när man stoppar dynamit i borrhålen. Det mesta är jävligt jobbigt.

Det blir motion och styrketräning, vettig kost och ett minimalt intag av socker. Jag skulle ju ta tag i detta redan för ett bra tag sen men motivationen fanns inte riktigt då men nu tror jag att den är där. Hoppas det! Om en stund när Izabelle lagt sig så skall jag och Sofia ut på en promenad runt om i skogarna här, det är gött att gå när det är runt 8-10 minusgrader. Jennifer och Andreas ligger och kollar TV så dom får agera barnvakter under tiden.

Jag tror också att min brist på trumspel ligger bakom en del av min nuvarande vädelösa fysik. Vi har repat 2 gånger och spelat live 1 gång sen vi kom hem från turnén... Nu har jag inte ens satt upp trummorna efter giget på Backstage den 4 december.... När vi repar så blir det ju som ett bra gympapass på ett par, tre timmar. Jag hoppas vi kommer igång och börjar repa seriöst snart igen, nu är ju helgerna avklarade och livet återgår till mer normala rutiner. En normal rutin är att repa på söndagar. Min motivation för att spela har inte heller varit på topp under de sista månaderna, men det börjar komma tillbaks igen, det går ju i vågor det där. Vi söker ju efter en keyboardspelare också, men det verkar som om inte en jävel vill spela keyboard för oss. Nån jävla idiot som pallar med oss andra måste det väl finnas i närheten, och som kan spela förståss...

Om någon känner någon som vet någon som vill/kan spela metal på keyboard... be någon att maila till keyboard@lordbelial.com

Vafan, man går inte ner så snabbt i vikt av att skriva.... off till kylan! promenad nu! hej!

2 kommentarer:

  1. Hallå där!! F-n va gött du skriver, kul o läsa. O det där med vikten, magen,,, jag har samma dumma problem. Men jag har börjat med lite piller, hjälp på traven i början. Har gått ner tre kilo sedan den 8 dec,, tror det hade blivit mycket mer om det inte varit dessa helger då man bara ska äta, äta, äta. Promenader är bra.

    SvaraRadera
  2. En kompis polare är tydligen grym på keyboard, heavy metal, men vet inte om han skulle platsa med er.....

    Kram Lynn

    SvaraRadera