lördag 17 januari 2009

103,2 kg

Nu kanske ni förstått att jag väger mig på lördagar, klockan sju på morgon för att vara exakt. Imorse visade vågen på 103,2 kilo, så sedan nyår har jag gått ner 4,3 kilo. Klockan tjugo i nio i morse drog jag och Bryggan till gymmet i Vänersborg och tränade i lite mer än en timme. Idag körde jag mest armar, bröst och axlar men även lite vader. Och kondition förståss.

Allt detta veckans slit belönades med 2 mazariner och några negerbollar från Delicato. Så fort jag hör namnet mazarin så tänker jag på mannen med försäkringskassetantsfrisyren; Per Gessle... va fan. Jag vill helst inte tänka på han...alls.

När jag var på väg hem från gymmet så ringde Sofia och berättade att Izabelle var sjuk, feber och ont i magen. Det skulle kunna vara blindtarmen för hon hade ont i sidan och skrek vid beröring. Efter att Sofia suttit i telefonkö i en jävla stund till sjukvårdsupplysningen så åkte dom till akuten på NÄL. Dom hittade inget som verkade vara fel så Izabelle fick en ostsmörgås och ett glas mjölk som hon fick i sig, det var det första hon kunde äta idag. Nu har hon fått Alvedon och verkar jättepigg och äter negerboll.

Idag stod det om Lord Belial's avslut i ttela. Det var lite mer i den riktiga tidningen (en halvsida)men man kan läsa lite här också om man inte har tidningen. Det stod till och med på framsidan av tidningen... oj oj oj. Först finanskris, nu detta.

Och jodå, bilen mår bra igen också. Han var nog bara sur för att jag lämnat honom i hallen på jobbet i en hel vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar