fredag 2 januari 2009

Tummen ploppade allt ut ur röven till slut.

Idag morse när jag vaknade så bestämde jag mig för att åka ner till gymmet och träna lite direkt dom öppnade. En propp gick ute i proppskåpet och givetvis var alla 16 Amp slut... så Sofia åkte iväg till affären för att handla ett par paket. Dom var slut i affären också. Så hon fick åka till en annan affär, där det fanns. Proppjävlarna går så fort vi kör diskmaskinen samtidigt som TV och lite lampor är på nu, men det är inte alltid så utan bara nu när Jennifer och Andreas är här för då måste vi ha på ett element ute i gäststugan och det pallar inte proppen med. Skithus.

Jag kom i alla fall iväg till gymmet. Jag cyklade på maxprogrammet i ca 15 minuter som uppvärmning, sen lite olika styrketräningsmaskiner en stund, mestadels för ben och armar, för att sedan avsluta med en snabb promenad i 20 minuter på ett sånt där gångband eller vad det kallas... känns ganska puckat att gå på en maskin i ett gym, man kan ju gå gratis överallt runt hela jorden typ.

Jag blev lite sur när jag såg att dom tagit bort roddmaskinerna, som är min favorit att värma upp med. Efter min maskinpromenad så frågade jag tjejen i receptionen varför dom tagit bort roddmaskinerna... "-Dom finns på övervåningen nu" sade hon... "-Åfan, ni har en våning till alltså, hur kommer man dit då?" kontrar jag med. Det fanns ju en trappa så jag tog med mig magen och sprattlade upp för trappan. Där fick jag syn på en annan maskin som verkade vara gjord för att gå på... jag tryckte på några knappar och en TV startade... sen tryckte jag lite till och så började bandet röra sig, snabbt så in i helvete! Jävlar vad jag sprang! Men springa är bland det tråkigaste jag vet så jag lade ner det efter typ 4 minuter. Jag skippade rodden och gick ner och bytte om. Men nu vet jag att jag kan värma upp på övervåningen i alla fall. Jag tänkte dra dit och träna imorgon bitti också men Sofia skall jobba så jag får träna på söndag igen.

Idag gjorde Jennifer och Andreas middag, det blev lövbit med ugnsgrillad potatis, bearnaisesås och sallad. Det var riktigt mums men jag tog ytterst lite potatis med tanke på kolhydraterna.

Nu ikväll efter att Izabelle har lagt sig så skall jag och Sofia ta en promenad runt här i området igen, det var en mycket trevlig promenad igår kväll, fast det var 10 minus. Det är inte mer än ca 4 minus nu.


Go afton

/Micke, Tummen och Magen

1 kommentar:

  1. Där du =) Jag och Chris skulle också behöva dra till gymmet, men de får vänta tills ekonomin är på någorlunda topp igen. Får bli gratispromenader UTAN tv-apparater för vår del sålänge =) hehe

    Träna lugnt =)

    SvaraRadera