tisdag 6 januari 2009

Is och träning

Igår var jag egentligen ledig från jobbet men fick ändå åka ner till Nygård för att salta borrhålen, det har ju frusit till is i dom och jag skall dit och spränga imorgon. Skulle vara jobbigt att komma dit och inse att man inte får ner ett skit i hålen... Gött också med några timmars jobb i kylan, det var 16 minus och min mustasch blev prydd med små fina istappar nästan direkt. Coolt.

Idag morse kl 8 åkte jag och Bryggan till gymmet för att träna en sväng, vi tränade i ca en och en halv timme. Det är allt roligare att träna när man inte är själv och han skall nog köpa ett träningskort nästa gång vi tränar tillsammans så förhoppningsvis kan vi tajma in så att vi kan träna direkt efter jobbet vissa dagar. Bryggans fru Helen hängde på Sofia dit igår så det verkar som att dom skall fortsätta träna tillsammans också. Jag skall nog dit på torsdag efter jobbet igen. Sen blir det lördag morgon, för det känns som att ca varannan dag blir lagom nu.

Om en stund kommer min bror Thomas med familj hit för att tjöta och dricka lite kaffe, samt kanske äta lite av Sofias nybakta chokladmuffins.... ingen som tror jag blev sugen på några när hela huset fylldes av lukten förut när dom bakade? Nej då, inte alls... nästan. Fan. Men jag skall stå på mig, jag skall inte äta någon! Nej Nej Nej!

2 kommentarer: