söndag 11 januari 2009

Knivar och annat.

Igår fick vi besök av en gammal arbetskompis till mig, Lasse, och hans fru Connie. Lasse är också sprängare så samtalen går alltid åt det hållet när vi träffas och det är alltid trevligt att tjata bort en stund med honom. Vi fick en trälåda av dom med tre japanska köksknivar som var supervassa! Helt utan anledning fick vi dom så då blir det ju extra kul… Jag gav igen och gav bort en tjock roman om Alfred Nobel, jag hade ändå två exemplar av den. Det blev lite snack om träning också eftersom Lasse varit coach/ledare för Svenska landslaget i bänklyft i många år samt själv tävlat, och Connie har varit Dansk mästarinna i bänk i fler år, så dom vet vad dom snackar om :)

Idag åkte jag och Bryggan till gymmet när dom öppnade kl 15, sen tränade vi i ca 1 timme & 15 minuter. 35 minuter snabb promenad och resten gick åt till träning av benen. Så axlarna och magen får vänta tills nästa gång som blir på onsdag. Benen känns som två stockar nu, lika rörliga ungefär.

Nu är jag hungrig som fan, trött och behöver duscha… imorgon är det jobb igen och eftersom jag avslutade sprängningen vid Nygård för en dränering från den nya tågtunneln i fredags så har jag ingen aning om vad morgondagen har i sitt sköte åt mig. Förhoppningsvis är det något som kan göras sönder medelst dynamit.

Min nya favoritlunch har jag redan förberett och den ligger i kylen, jag vill äta den nu men det är ju dumt. Ett paket stekt bacon, 2 lätt stekta ägg, bulgur, sallad, tomat, gurka. Och över detta har jag på salladskrydda, svartpeppar och olja med basilika. Synd att fetaosten var slut för det är gött att ha i också.

Dusch nu.

2 kommentarer:

  1. Fan vad du är duktig som tränar. (och äter bra mat)Eller Ni kanske jag ska säga, din fruga är inte dålig hon heller :) Hoppas vi kan komma igång om några månader, blir inte många promenader i detta skitvädret. =(

    Kämpa på :)

    SvaraRadera
  2. Hej Micke!
    Tack för din kommentar.
    Ja det är trist när kroppen stoppar en.
    Jag brukar gå in på din blog och få inspiratrion.

    Kämpa på :-)

    SvaraRadera