söndag 4 januari 2009

Skithus

Idag åkte Jennifer och Andreas hem, dom tog bussen kl 14 så jag körde ner dom till Vänersborgs Jvstn där bussen gick ifrån. Sen åkte jag hem och efter några timmar så lagade vi en stark och mycket god Chorizo-gryta. Efter middagen så pallrade jag mig iväg till Vänersborg igen, denna gång för att dra till gymmet igen! Det har ju blivit ett jävla rännande där nu helt plötsligt! Jag har så jävla träningsvärk i armarna så jag fokuserade mer på ben, mage samt kondition. Det blev roddmaskin, cykel, gångband, benpress och en del andra maskiner som jag inte har en aning om vad dom heter. Jag tränade i ca 1,5 tim och det kändes jävligt skönt efteråt.

När jag kom hem från gymmet och slutat svettas så duschade jag... när det var klart så hade vi översvämning i duschrummet/tvättstugan... fyfaaaan vad jag är trött på detta huset nu! Sofia var jättemodig och rensade ur vattenlåset också! Det blev jag imponerad av för det är sånt som jag brukar få ta hand om :) Det var ju inte det som ställde till översvämningen utan antagligen har det blivit en propp längre ner i avloppet. Men för att det skulle rinna ut ur den andra brunnen så behövdes rengöring av vattenlåset. Konstigt eftersom vi tvättat senast idag utan problem, det brukar ju tätna lite sakta...

Det är jävligt gött att bo här på många sätt; det är bara ca 400 meter ner till Vänern, det är skog runt omkring med många bra slingor man kan promenera, det är inte en massa gäng med pitbulls som stjäl allt dom ser och skräpar ner och beter sig som idioter, det är tyst och lugnt.

MEN, det finns en hel del negativa saker också, som tyvärr blir fler och fler; Det finns inga lekkamrater till ungarna så dom blir ju väldigt rastlösa om inte vi leker med dom hela tiden, speciellt Izabelle som är snart 5 år. Avloppet är nog gjort av en amatör eller någon som aldrig ens sett rör förr. Vattenbrunnen är full av järn och svavel vilket gör att vattnet smakar järn och luktar fis. Sen är inte vattenslangen från brunnen till huset nergrävd ordentligt så man måste ha på värmekabel vid minusgrader. Propparna går om man har på för mycket saker på samma gång, typ TV, diskmaskin, element och spis. Det är så dåligt isolerat att det blir svinkallt om man inte eldar och har på elementen högt, speciellt kallt blir det på golven och där gillar ju Alexander att krypa omkring (bästa stället att krypa är ju faktiskt på golven... duuuuh). Att det är direktverkande el är ju inte direkt positivt heller med tanke på elpriserna...

Så vi ser oss om efter ett annat boende i Vänersborg nu. Någon som vet något med minst 4 rum så hör av er!! Direkt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar