lördag 31 januari 2009

tårta och kakor och massa gött

Hela denna vecka har varit en orgie i fel sorts mat känns det som. Jag har slarvat med frukosten, och istället bara hävt i mig kaffe innan jag åkt till jobbet. I bästa fall en liten skål med yoghurt. Sen på jobbet har det blivit någon frukt och en proteinshake kl 9, sen lunch vid 13-tiden som inhandlats på någon restaurang, gatukök eller pizzeria... smart. Nu är det skärpning som gäller igen. Igår efter lunchen så avrundade vi med ett helt fat med kakor, sen efter 2 timmar så var det avtackning för Olle som slutar på firman efter 30 år. Då blev det tjockiscola och 2 stora bitar med smörgåstårta.

Och jag har inte varit på gymmet en enda gång denna vecka. Jag blev förvånad att jag gått ner i vikt, ett helt jävla hekto! oj oj oj. Så 104,2 kg stannade vågen på imorse.

Igår efter jobbet skulle jag hem och hämta träningskläder och sen åka till gymmet, det var samma som förra fredagen, jag glömde av att dom stänger kl 19, så det blev för lite tid att ens åka dit. Ingen mening att åka dit för kanske 30 minuters träning. Men idag morse kl 8.40 drog jag ner och tränade från kl 9 till kl 11. Så 40 minuter på gångbandet och resterande tid med maskiner kändes gött. Varför är dricksvattnet inte lika kallt på nervåningen på gymmet som där uppe?

Vi gjorde som jag skrev sist, vi sade upp huset i torsdags och det känns riktigt bra, även fast vi inte har någonstans att flytta till den 1 maj. Men det får helt enkelt ordna sig på något jävla sätt.

1 kommentar:

  1. Hej!
    Jag tycker ni är JÄTTE modiga som säger upp huset.
    Hoppas att ni hittar något mycket bättre.
    m,v,h Ince.

    SvaraRadera