tisdag 13 januari 2009

Vemodigt


Idag gjorde vi det officiellt; vi lägger ner LORD BELIAL.


Den största anledningen är min tinnitus som blivit värre och värre de senaste två åren. Jag har haft tinnitus i form av en konstant ton på 4 kHz i båda öronen sedan 86-87 så just den delen har jag blivit van vid, och den har hållt sig i hyfsat samma nivå genom åren, lite värre direkt efter repningar och live men det har snart återgått till min "normala" tinnitus. Efter att vi spelade på en festival i Tyskland 2007 så fick jag ytterligare en ton, som egentligen är flera stycken bastoner, mer som ett dovt mullrande. Det låter ungefär som att en stor lastbil står utanför huset på tomgång, och samtidigt ett mullrande av ett propellerplan. Jag hör det inte speciellt mycket på dagstid när det är andra ljud runt mig, men på kvällen.... då kommer lastbilsjäveln med flygplanet och parkerar här utanför.

Jag har tagit det väldigt lugnt med volymen dom senaste åren men nu känns det att det krävs något mer. Jag har ju funderat på det länge men hoppats in i det sista att kunna fortsätta spela, men nu har vi inte repat eller spelat lite alls mycket efter turnén i september/oktober och det har inte blivit speciellt mycket bättre, men kanske en aning... eller så är det inbillning, bara för att jag önskar att det var sant.

Det känns riktigt tomt redan nu, bara grejen att skriva ut det på vår hemsida och på myspace känns konstigt och lite vemodigt, det är som om man tar adjö av en gammal vän. Lord Belial har ändå varit en mycket stor del av våra liv i 17 år nu, nästan dagligt arbete med det på ett eller annat sätt. Att sitta vid trummorna på en scen och se Thomas, Pepa och Anders ryggar är något speciellt som inte går att förklara, det är lite magiskt för det blir nästan som en enda själ som intar scenen. Såklart det blir tomt, men jag måste sätta min hörsel i första hand. Jag vill inte riskera att bli döv. Om det skulle hjälpa med vila från musiken så hoppas jag att vi kan köra igång igen så småningom, men så länge lastbilen finns där ute så blir det inget spelande, åtminstone inte live där jag inte kan styra medhörningen på samma sätt. Jag funderar redan på att kanske skaffa ett elektriskt trumset så att jag kan sitta och banka skiten ur något i frustration i alla fall.
Vi kommer att ha kvar lordbelial.com samt myspace.com/lordbelialband




4 kommentarer:

  1. Huvudsaken är ju att alla lever. Ni är nog snart på banan igen.

    Mvh Robert

    SvaraRadera
  2. Det är oerhört tråkigt att läsa att mitt absoluta favoritband under många år kommer att lägga ner. Kan inte beskriva hur ledsamt det är!
    Dock förstår jag och du gör helt rätt. Hoppas ni kommer tillbaka någon gång i framtiden. Även jag har lagt ut en blogg på min myspace.
    Vill tacka er för tiden som varit, ni har gjort ett otroligt bra jobb!
    Ni kommer alltid att vara Bandet nr 1!
    Tack som fan!!

    SvaraRadera
  3. Tjenare... helvete så tråkigt detta är! Ett band man följt i alla år å diggat röven av sig till..

    Men som vi alla vet, hälsa å kropp går först..

    Men Fedd å baconen hägrar ändock runt hörnet ;) Det vet du min vän! Bacon... Bacon säger jag!!!! :D

    Allt bäst från Kungälv // Fedd

    SvaraRadera
  4. Tjenare... helvete så tråkigt detta är! Ett band man följt i alla år å diggat röven av sig till..

    Men som vi alla vet, hälsa å kropp går först..

    Men Fedd å baconen hägrar ändock runt hörnet ;) Det vet du min vän! Bacon... Bacon säger jag!!!! :D

    Allt bäst från Kungälv // Fedd

    SvaraRadera