lördag 10 januari 2009

104,3 kg

Nu har jag bara gått ner 0,5 kg på en vecka men det känns ändå bra för jag vet att jag blivit av med lite fett och samtidigt byggt på med lite mer muskler, så vikten kommer ju inte att droppa så snabbt och mycket som om jag bara hade ägnat mig åt att gå ner i vikt. Nu skall jag hitta en bra balans mellan matintag, träning för att bränna fett och för att bygga muskler.

Från idag så börjar jag fokusera varje träningspass till endast ett par muskelgrupper. Jag fokuserade på armar och bröst idag, med lite för axlarna också. Nästa gång tänkte jag ta axlar, mage och rygg. Varje gång så kör jag lite rodd som uppvärmning och en rask promenad som avslutning. Idag kände jag lite trötthet i ryggen så jag skippade rodden och promenerade i raskt tempo både som uppvärmning och avslutning istället. Hittills har jag tränat hela kroppen mest för att testa hur kroppen och dom olika maskinerna känns och fungerar.

Idag var vi på gymmet när dom öppnade, vi var dom enda som var där då men det kom ju fler redan efter några minuter. Det var skönt att träna utan massa andra folk runt omkring, man kunde välja maskiner utan att behöva vänta på att andra skulle bli klara. Vi tränade i en och en halv timma. Nu har jag tränat varannan dag sen nyår och det känns gött att börja få rutin på att komma iväg.

Idag har jag redan tagit mitt lördagsgodis, det blev 4 negerbollar som Sofia och Izabelle bakade förut. Det får räcka med gött för denna vecka men jag ångrade allt lite nu efteråt att jag åt dom… jag hade klarat mig bra utan.

2 kommentarer:

  1. Se negerbollarna som en god belöning för allt bra du gjort i veckan. Fyra negerbollar i sig gör inte mycket varken till eller från.

    SvaraRadera
  2. Ja så höll våran TV också på, fan va irriterande.
    Men nu har det slutat :)

    SvaraRadera