lördag 6 december 2008

Pepparkaksbak!

Idag jobbade Sofia för första gången på länge eftersom hon varit mammaledig sen Alexander föddes i Februari. Jag var hemma med ungarna och har lekt så jag blev helt svettig. Synd att man är så stel och tjock, hade vart enklare annars, för kul är det! Sen bakade vi pepparkakor! Dom blev ju helt ok men Izabelle tycker att dom är äckliga för dom smakar konstigt säger hon. Pepparkakorna skall vara inne i ugnen i ca 6-8 minuter... jag är nu helt säker på att 20 minuter är helt åt helvete för lång tid! Men svarta pepparkakor är ganska metal! Jag gjorde även en sprängare men laddkäppen gick av. Ett stort custom-made hjärta som Sofia skall få sen gjorde jag också, romantiskt! Hoppas det ger utdelning ;)

Annars har dagen varit ganska lugn... mestadels lek på golvet, vilat i soffan, lagat mat etc. Och en tur till Kvantum för att köpa lördagsgodis till Izabelle.

Sen ringde Fredde på Backstage och undrade om jag kunde plocka ner mina trummor. Jag lät dom stå kvar efter vårt gig förra helgen för nu ville Remasculate, Spazmosity och The Ugly låna dom igår. Ikväll är det ett annat band som skall lira så dom ville att jag skulle hämta trummorna, det kan jag ju inte eftersom jag är hemma med ungarna. Fredde berättade också att jag tydligen fick en hel del gratis sprit i baren i torsdags... jag ville ha det för att jag lånade ut mina trummor haha bra skäl att få gratis sprit! Någon mer som vill låna?

2 kommentarer:

  1. Sprit eller trummor?

    SvaraRadera
  2. Utdelning? Har du alltid en baktanke då du är romantisk? ;-P

    SvaraRadera