söndag 30 november 2008

Releasefest

Ja, igår hade vi en försenad releasefest för vår senaste platta "The Black Curse". Det hölls på Backstage Rockbar i Trollhättan. Det är ett jävligt trevligt och ganska litet ställe med grymt bra crew, det skulle dock behövas ett kravallstaket för det var en hel del tryck på folket längst fram som hamnade på scenen till slut och knuffade och välde mickstativ etc. Det är ju egentligen väldigt trevligt när folk röjer och är nära scenen, men det räcker ju om vi i bandet är på scenen :)

Jag tänkte ta det väldigt lugnt innan giget så jag började med att bara dricka Cola, sen blev det ett glas vin, en cider (jordgubb och fläder, lite gay men ganska gött!) och sen några öl. Helt plötsligt kom jag på att jag var full... och att spela när man är full det är inget vidare. Jag gick över till Cola igen och lyckades bli någorlunda skärpt tills det var dags att gå på scen. En som inte klarade att hålla sig i hyfsat tillstånd var vår basist Anders. Han var så full så att han ramlade in i mina trummor två gånger, han gjorde några mellansnack mellan låtarna och han spelade allmänt.... kasst :) Men han hade säkert kul!

Det var jävligt gött att träffa killarna i Apostasy igen, dom var ju med oss på Europaturnén i september/oktober och när vi satt backstage på kvällen så kändes det som om turnén fortfarande var igång. Vi skall nog upp till Umeå och lira med dom fram i vinter tror jag. Snö och granskog.

På vägen hem skulle vi handla med oss nåt från McDonalds för det var det enda som var öppet. I drive-in micken så skulle jag och Pepa beställa.... det funkar ju sådär bra med två stycken aspackade nästan 40-åringar som forfarande är kvar i kissochbajs-åldern... en sak är säker; dom har inte äckelburgare och fittsaft med latte på McDonalds, men dom har en fruktansvärt sur tjej i kassan.

Idag mår jag som jag förtjänar antar jag, det springer troll runt husknuten. Sofia skulle också ta det lugnt eftersom hon skulle upp och ta ungarna kl 7 imorse. Hon tog det inte lugnt men var ändå uppe och tog hand om dom, starkt jobbat! Jag fick sova till kl 11 ungefär.... sen var vi tvungna att åka till Trollhättan nu på kvällen för att hämta min bil som jag ställt på jobbet.

Om du klickar på rubriken så kan du se några foton från giget.

2 kommentarer:

  1. Hahaha.. Så jäävla sant som det är sagt... Fittsaft och äckelburgare och wienerkorv och caffe latte å mos å allt fan ni skulle beställa =) hahaha..

    Mvh Chaufförn!

    SvaraRadera
  2. Det är vid sådana här tillfällen man saknar Thn...

    Robert

    SvaraRadera