torsdag 27 november 2008

Väder och vind, mest vind.

Fyfan vilket jävla väder! När jag åkte hemifrån i morse så tyckte jag att det blåste en del, ganska mycket till och med. Det var ju en lätt bris jämfört med hur resten av dagen blev. Jag är och spränger för en husgrund och en pool (Varför måste man ha en pool när man bor några hundra meter från havet?) utanför Hamburgsund på ett ställe som heter Heestrand. Mitt uppe på berget, man ser havet och det blåser rakt in från det. Näsjäveln rinner som en öppen kran hela tiden och man får passa sig för kastvindarna som hugger tag i en och vill kasta ner en bland skarpa sprängstenar.

Men ändå skulle jag absolut inte vilja byta till ett jobb som är inomhus, inte en chans! När jag jobbade på en liten fabrik i Trollhättan så var jag alltid sjuk, så fort man var ute i kallt väder eller regn så blev man förkyld, fick ont i halsen med sjukskrivning som följd. Nu blir jag sällan sjuk. Jag cyklade till jobbet då och kom i form ganska bra eftersom jag fick daglig motion av det, men sedan stod jag på ett verkstadsgolv av betong hela dagen och fick därmed stora problem med ryggen, en häl och ett knä. Sedan fick jag väldigt allvarlig allergi av oljor och metallen som jag arbetade med, så jag fick säga upp mig pga det. Nu rör jag på mig hela dagarna och går i ojämn terräng och det är fan så mycket bättre än att vara inne och gå på jämnt golv hela tiden.

Varför görs det inga utomhusfabriker med golv av natursten och trä? Det är ju bara att ha maskiner som tål väder... kan man göra traktorer, skogsmaskiner, borriggar, elcentraler och allt som används utomhus så kan man väl göra t.ex en svarv för utomhusbruk?

Jag köpte mig en ny bil efter Audin... Jag tänkte ju köpa en billig lastbilsreggad diesel för att ha till och från jobbet. Det blev en Jeep Cherokee med 4 liters rak 6a. Den är långt ifrån snygg men det är rå jävla styrka och det är gött! Den drar massvis med bensin också!

Nu rundar jag av dagen med en Whiskey! The famous grouse. Skål!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar