fredag 7 november 2008

Idol och annat skit!

Fyfan! Jag har kastat skit på utbudet i TV-kanalerna i tidigare inlägg, och nu fortsätter det. Jag sitter vid datorn i soffan och på TV är det Idol... det skall rockas loss idag och det som fick mig at inte byta kanal var att dom spelade AC/DC "Back in Black" så jag lät kanalen vara på för att se om det blev nån go metal.... oj oj oj. Även jag kan ha fel! Det börjar med att Johan Palm (som ser ut som en 14-årig tjej) skall sjunga Alice Coopers "Poison". Varför finns denne Johan med i programmet över huvud taget? Han sjunger ju så dåligt så jag ryser! Dom höjde bakgrundskören så att det blev en förgrundskör istället. Idioten som skrivit låten var där och gav omdöme... Fantastic, you are a great artist! LOL fyfan hahaha han måste ju för fan ha tagit mer droger än Alice Cooper himself...

Sen var det nån annan jävel som sjöng Nirvanas "Smells like teen spirit" ... HAHA nej nej nej! Nu får det vara bra. Även fast jag betalar den jävla TV-licensen så kan man ju inte stå ut med vilken skit som helst för att få valuta för pengarna. Nu går ju Idol på en reklamfinansierad kanal, men likförbannat betalar jag ju för TV'n! SVT kör sin egna fromma version av Idol; Helgmålsbön från olika små skithålor runt om i Sverige på söndagar. Ibland på arabiska, serbiska och andra nya svenska dialekter ! Åhh vad jag är glad för den röda knappen på fjärrkontrollen ibland. Och för valfriheten! Viva la knappsats!

Det finns idioter i verkliga livet också, som denna vecka... vi har gjort ett jobb för en väldigt stor svensk entreprenör. Sprängningen var ganska komplicerad eftersom det var trångt, dom hade spänt upp boxar så att väggarna inte skulle rasa över oss, det var strömkablar på ena sidan, det var avloppsrör på bakkanten, det var vattenrör och en gammal betongbrunn på andra sidan...men det gick helt efter våra beräkningar och alla visste att boxarna stog i vägen och skulle gå sönder, vilket dom naturligtvis gjorde. Då helt plötsligt blir platschefen förvånad och förbannad för att dom gick sönder :) Han har även sagt att sprängningen "går lite trögt" :) Även fast vi sprängt mycket mer per dag än vad han vill att vi skulle göra.... hur fan tänker folk? Eller gör dom inte det?

Ähh massa jävla gnäll nu. Nu kommer den positiva delen av bloggen.
Nu bakar min fru negerbollar! Och efter att jag hjälpt till att käka upp dom så skall jag nog lugna ner mig lite med ett par glas vin och kanske en Whiskey. Jag har fortfarande kvar ett par flaskor... bland annat en Laphroaig som jag fick av Pepa i våras.

1 kommentar:

  1. Skönt att se att det inte bara är jag som säger "negerboll" nu för tiden! :D Nån idiot har ju fått för sig att det är rasistiskt...:P

    SvaraRadera