måndag 10 augusti 2009

Ännu mer måndag!

Det blev som jag trodde slangdragning för bergvärme idag, inget litet jobb heller utan för 14 borrhål, det blir 28 slangar som skall dras ut till rätt längd, kapas, läggas ner i marken, svetsas och isoleras och sen svetsas i andra änden... varje slang är mellan 30-200 meter. Allt skall vara klart på fredag så jag antar att jag skall greja med detta resten av veckan. Pust och tråk. I Brastad av alla ställen på jorden också. Och det regnade och åskade i lagom retsamma doser också, en helt underbar dag.

På väg dit på morgonen så var det en ganska rejäl översvämning på E6 ett par km norr om Torp som gick över hela norrgående körbanan, farten var nedsatt till 50 och det var kanske 20-30 cm djupt vatten. Vi kom över utan problem eftersom vår servicebuss har ganska hög frigång, men strax innan det så hade vi mött en Corvette som backade tillbaks bort till Torp haha... stel i nacken efter den turen kanske? Och att backa på en motorväg är väl inte direkt det man gör för att övertala folk att man är värd en plats i MENSA heller, det är väl fan bara att gasa så kommer man förbi vattnet, om inte så är det ju inte så djupt att man drunknar... Men man kan ju välja att riskera att bli påkörd hellre än att bli stående i 30 cm djupt vatten (på sidan var det nog inte mer än kanske 10 cm). Han hade nog inte extra strumpor med sig. Det har jag. Jag är 40 år och kör Volvo. Det är skillnad det.

Om man stavar det Korvett så är det ett litet örlogsfartyg :)

Vid lunch så drog vi ner till en restaurang/pizzeria för att få lite att käka... jag tog dagens som var ugnsbakad falukorv (ugnsbackad som det stod på skylten) med mos. Jag skulle lika gärna kunna beställa in en tallrik med varmt vatten. Finns det verkligen korv som smakar så lite? Går det att få bort precis all smak ur pulvermos? Tydligen är det inga problems alls på det stället. Som pricken över i så hade dom ingen stark senap heller. Men jag åt ändå upp allt för jag var vrålhungrig och tänkte att allt blir nog bra i slutändan bara jag får lite kaffe på det. Fy satan vilket vidrigt kaffe! Jag kommer aldrig att äta på det stället igen, aldrig!

På vägen hem hade översvämningen stigit en hel del och även täckt hela den södergående körbanan också. Det är allt lite kul med översvämningar som gör att det blir lite kaos i tillvaron.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar