måndag 10 augusti 2009

Måndag

Dags att dra till jobbet igen! Jag har ingen aning om vad jag skall göra på jobbet idag, det kan bli sprängning eller slangdragning för bergvärme, eller något helt annat. Det är ju gött att vara flexibel och kunna göra olika saker på firman, men samtidigt lite jobbigt att inte veta så man kan planera mat och sånt.

En sak är säker i alla fall, jag tar med min nya kamera så sitter jag och meckar med den på rasterna! Den följer mig ganska slaviskt nu :) Det är nog enda sättet att lära sig ta bra bilder. Att ta tusentals bilder. Motiven i sig känns inte som det viktigaste utan bara att försöka få till någon bra bild med rätt inställningar. Alexander har blivit föremål för mina paparazzianfall många gånger senaste veckan eftersom han är den jag mest har varit med. Jag behöver ett teleobjektiv samt ett macroobjektiv, så om någon har något liggandes som säljs billigt... bara maila bild, info och pris. Det skall helst vara Canon EF eller EF-S, men det finns andra som passar också, bland annat från Sigma. Även filter etc till 58 mm.

Igår eftermiddag ville Izabelle lära sig cykla utan stödhjul. Hon har ju nästan aldrig cyklat alls, inte ens med stödhjul eftersom hon helst tar sin kickbike. När vi bodde på Stigsberget kunde hon inte cykla eftersom det var grusväg och det är lite svårt med stödhjul plus att det var trafik hela tiden. Men igår höll jag i pakethållaren och gick efter henne.... redan första försöket så släppte jag henne och hon cyklade själv cirka 10 meter. Andra vändan så satt det mycket bättre. Sen fick hon lära sig att man måste sätta ner fötterna när man stannat. Sen cyklade hon runt halva området utan hjälp eller stöd, och det var efter totalt 10-15 minuter, så det behövdes inte så mycket tid som jag hade trott. Sen cyklade hon hela kvällen. Ett skrapsår på armbågen blev det men efter ett plåster så var det bara att hoppa på cykeln igen. Gött.

Träningen på gymmet då? Imorgon skall jag återuppta det, jag har varit extremt slapp och det har varit extremt lite tid senaste veckorna eftersom mycket har gått åt till att fixa inför festen. Nu är det bara ett par saker kvar att hämta så skall festen vara helt avslutad också. Men imorgon skall jag till gymmet med nya friska tag, och det skall bli så jävla skönt! Och ett par turer i joggingspåret får det allt bli i veckan också.

Nä, off till worket now då!

Morrn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar