torsdag 27 augusti 2009

P-bot & B-skit

Eftersom jag körde sönder en firmabil förra veckan så hade jag firmans ena servicebuss hem för att kunna hämta dynamit på morgonen på väg till jobbet. Bussen är för hög för att komma in i vårt garage så jag ställde den ute bredvid gästparkeringen (som är avstängd pga ombyggnad). Idag morse satt det en fin lappjävel med böter på 500 kr i rutan. Helvete. Dom kan väl inte ge mig böter för att jag inte parkerar på parkeringen som är avstängd? Man kan ju ha roligare för 500 kr än att parkera för dom. Jaja, bara att betala.

Idag var vi på Rusta och kollade en sväng. Dom har ju flyttat in i nya stora fina lokaler på Överby... Vi köpte en tavelhylla som vi skall ha över sängen, nya gardiner till vardagsrummet, någon slags nyckelpigedräkt till Izabelle och någon present till någon av Izabelles kompisar som fyller år. Och så en kabelvinda som jag skall bygga om till en ... kabelvinda! Fast för skjutkabel för VA-sprängkapslar. En specialvinda för just skjutkabel kostar annars runt 1600 kr utan kabel. 6200 kr med kabel. Ganska långt ifrån billigt.

Sen åkte vi till Coop en sväng för att kolla efter en större kameraväska till mig. När jag gick runt där inne så började det spöka i magen... jag smög iväg lite avsides in i byggavdelningen och lade av en riktigt präktig jävla brakskit. Naturligtvis dyker det upp en Coop-anställd från hyllraden bakom mig. Jippi.

Tur att jag inte var i en dykaffär och provade våtdräkter i alla fall...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar