måndag 3 augusti 2009

100-årsfesten!

Festen var grymt bra och det var jävligt skoj att så många kom! Strax över 65 personer tror jag det var. Festen började innan kl 18 på lördagen och jag slutade dricka kl 14 på söndagen, sen lade jag mig på en säng med kameran bredvid mig och somnade utan någon som helst väntetid. 6 timmar senare gick jag upp och mådde ungefär som man borde göra efter att ha supit i ca 20-22 timmar i sträck. Men fy fan vad kul det var!

Det var fixat en tipspromenad som jag inte hade en aning om att det var ordnat, det handlade om hur väl man kände mig och morsan. Jag sade till Pepa att han lär ju vinna detta... och det gjorde han också! 18 av 20 poäng.

Jag är så sjukt nöjd och tacksam för alla presenter jag fick! Jag hoppas jag får med allt här nu... Digital systemkamera Canon EOS 1000D + pengar att köpa tillbehör för, boken Bättre bilder, boken White Line Fever av Lemmy Kilmister, ett gäng blommor både levande och döende, ett kollage med en dikt om mig skriven av morsan, ett presentkort på 400 kr på Stadium, LP-skivor med Venom och Mercyful Fate, ett fack ägg, en tidning med Barbie, 24 pack klädnypor, vaselin, blodpudding, 2 paket dragsmällare samt ett paket öronproppar, 1000 kr presentkort på Teatergränd pub & restaurang i Vänersborg inklusive barnvakter en kväll, en gångkäpp inklusive öl, ett rådjur att ha i trädgården eller att spränga sönder, troligtvis det senare alternativet.

Jag fick mycket att dricka också eller vad sägs om Jacob's Creek vin, Rawsson's vin, Mackmyra whiskey, Morgon vin, Bols Vodka, Speyburn whiskey, Glenmorangie whiskey, en flaska Champagne, Pepas körsbärssaft. Det mesta av allt detta finns fortfarande kvar och står fint här i barskåpet, förutom saften som står i kylen förstås.

Musiken på festen kördes från en playlist i Spotify och med min laptop. Det funkade kanon förutom att min förstärkare fick nåt bryt och det stod "OVERLOAD" på displayen flera gånger... till sist tröttnade jag på det och kommenderade Jonas att starta upp motorsågen och avliva den trilskande apparaten. Så gjordes också.

Jag vill tacka alla som dök upp och gjorde kvällen/natten/morgonen/dagen till vad det blev! TACK SOM FAN TILL ALLA!

Och ett speciellt stort tack till Sofia, Thomas och Lollo samt Jonas för all hjälp med arrangemang, lokal och allt! Även till svärmor som passade barnen.

Nu skall jag lägga mig i soffan och hångla med kameran.

3 kommentarer:

  1. den boken är det bästa jag läst på länge .. skratta så jag grät !!!

    SvaraRadera
  2. faan vad trevligt det lät med ferre och grejer

    SvaraRadera
  3. Jag onskar att jag kunde vart dar! Har sett massa bilder genom Facebook. Alla var ju dar! :D

    SvaraRadera