lördag 22 augusti 2009

Jesus, den tatuerade knarklangaren

Jag var på gymmet förut och efter det åkte jag till Kvantum, utanför ingången kom det en invandrarkille på runt 12-13 år fram till mig och ställde sig och glodde på mig.

Jag glodde tillbaks och han började intervjua mig med ett mycket egendomligt talfel... och brytning på något annat språk, det lät helt förjävligt i alla fall.

- Du ser ut som Jesus!
(Gu seg ug gom Gegus)
- Jasså? Men det är jag inte, långt ifrån faktiskt!
- Är du inte kristen? (Äg u ite gristen)
- Nej, absolut inte.
- Varför har du så många tatueringar? (gafö hagu so manda tatgerinar)
- För att jag vill ha det.
- Säljer du knark? (säjjer du n-Narrk)
- Nej, det gör jag inte.
- Men säljer man inte sånt om man har tatueringar? (säjjer mag ite såt om mag har tatgerinar?
- Dina föräldrar lär dig fel saker.
- Vad betyder den där tatueringen då? (Ga bedyder gen däg tatgerinen då?) *han pekar på tatueringen på mitt pekfinger*
- Det är hemligt.
- Det ser ut som ett nazistmärke, är du nazist? (Ge ger ud som nazistgärke, ä gu nazist?)
- Är du riktigt som du skall vara?
- Hej då. (gej gå!)

Sen gick han till en gubbe som satt på en bänk utanför, och skrek hej högt som fan. Sånt här berikar min dag.

9 kommentarer:

  1. Hahaha,fan vad bra! /Jenny

    SvaraRadera
  2. hahaha ja vad ska man säga om dom

    SvaraRadera
  3. detta var ju underbart!!!

    kram
    Jenny (Hamburg) ^^

    SvaraRadera
  4. Petter, Icke Tatuerad Jesusgestalt23 augusti 2009 kl. 22:46

    Jag såg faktiskt denna händelse från postdisken :-) Gillar att du gör reklam för vår fina affär på denna blogg :-)

    SvaraRadera
  5. Underbart prov på tålamod. All heder :)
    Mvh, Abba-Benny

    SvaraRadera
  6. hahahahahahaha, det hade jag velat se och höra live :D

    SvaraRadera
  7. Garvar gott..har faktiskt råkat ut för kids som vräker ur sig saker som..
    Mamma säger att alla som har tatueringar har suttit i fängelse..när gjorde du det?

    Svarar alltid att din mamma vet inte så mycket om livet..så hoppas jag bara på att ungen frågar sin mamma om vad hon vet om livet sen ;)

    SvaraRadera
  8. För mig lätt det som jämtländska:)

    SvaraRadera
  9. Alla som har sånt är så dom säger

    SvaraRadera