onsdag 19 augusti 2009

Regel 1; Slå ej spettet på lilltån!

En sak är säker, man skall inte slå ett järnspett med full kraft på lilltån. Det gör jävligt ont!

Jag var ute i Sjuntorp i förrgår och spräckte sten med en s.k stenspräckare. Jag hade lirkat loss lite lösa stenar och skulle sätta spettet i leran bredvid mig. Det var en sten i vägen så spettet slog jag rakt på lilltån! Fy fan vad det kändes! Det kändes som att det blev vått i stöveln, men det gick snart över till ren smärta. Jag vågade inte ta av stöveln utan fortsatte arbeta nån timme till. Sen när jag kom hem och skulle duscha så fick jag se tån, hahah fyfan vad den såg ut! Svullen och helt blå! Jag kan ha slagit av den för det gör fortfarande riktigt ont, speciellt när jag hoppar runt bland berg och sprängsten på jobbet.

Det är ju ingen större mening att åka till läkaren heller, för vad skall han göra liksom? Gipsa tån? Kryckor? Hänga tån i en mitella runt halsen? Sjukskriva mig i ett halvår? Nej, tåhelvetet hänger ju kvar där ännu så det är nog ingen fara med den. Jag skall tejpa fast den i tån bredvid så den inte pekar åt fel håll när den läker.

Nu är jag trött som en röv efter 12 timmar arbete idag så nu skall jag sova.

Gonatt.

2 kommentarer: