torsdag 30 juli 2009

Trappan.

Idag vaknade jag på ett jävligt dåligt humör, jag kände mig irriterad på det mesta. Efter 8 koppar kaffe var jag fortfarande irriterad och även lite skakig. Jag hade egentligen inget att vara irriterad på, det bara var så.

Igår lastade vi ut det sista av halmen som är på rännet där festen skall vara på lördag. Jag och min morsa har en gemensam fest, hon fyller 60 år och jag 40 så vi har en 100-årsfest tillsammans. Jag erbjöd Felicia och hennes kompis 100 kr om dom lastade ut halmen men dom orkade inte allt, och det var ganska mycket så det var fullt förståeligt. Dom skall få pengarna ändå för dom gjorde ett bra jobb så länge dom orkade. Det finns ingen trappa upp till rännet utan det var bara ett hål i ytterväggen där det suttit en stor lucka, så jag lånade en trappa på Cramo som vi satte dit. Sen fick vi bygga till lejdare till trappan så det blev en tur till Cheapy för att handla lite virke till det samt några beslag. Vi passade på att trycka i oss varsin pizza också.

Med motorsåg, vinkelslip, slägga och hålsåg samt hjälp av Thomas och Jonas så blev det stabilt och gött. Jag fick även låna bord och en del stolar på Cramo, samt avspärrningsgrindar så folk inte trillar ut i vägen. Dom flesta som kör förbi där med bil läser nog fel på vägskylten där det står "gårdsplan"... det är ju ganska likt "autobahn".

Nu behöver jag fixa typ 8 st bord till, tvätta av en massa stolar, fixa dit stereo, köpa ca 80 meter högtalarkabel, mat, öl, vin, kaffe, tallrikar, bestick, hämta morsan, fixa maten, fler grindar och en del annat. Det skall bli jävligt kul att ha festen men det blir jävligt gött när allt är över också och man kan landa lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar