måndag 27 juli 2009

Trött och vilsen

Jag jobbade en del i helgen med det sista på ett sprängjobb, gick upp kl 5 både lördag och söndag, och det blev långa dagar med upp till 16 timmar arbete per dag, sen blev det minimalt med sömn eftersom Alexander prompt skulle äta som en häst ett par gånger på natten.... och fy fan så trött jag varit idag.

Idag gick vi upp kl 7 och åkte till Hällevadsholm en sväng och hjälpte farsan. Sen åkte vi hem och Sofia åkte till jobbet. Jag lagade lunch och efter det så har jag inte gjort ett skit... förutom att sova samtidigt som Alexander sov, och det känns som det vettigaste jag gjort idag. Efter det har jag mest suttit i soffan och bara funnits.

Nu på kvällen tittade jag och Izabelle på mitt senaste inköp på DVD-fronten; Vilse i pannkakan! Klockrent barnprogram. Det är fantasifullt och riktigt bra berättat av Staffan Westerberg. Programmet har fått grymt mycket skit för att det är så hemskt och farligt. Det sägs även ha förstört en hel generation... skitsnack! Allt intetsägande skit som sänds för barn idag då? Det förstör nog mer än vad Vilse i pannkakan gjort. Barnprogrammen var mycket bättre förr, nu är det massproducerad helt opersonlig importerad omskriven skit. Tänk bara dom andra gamla programmen "Kapten Zoom", "Från A till Ö", "Tårtan", "Fem myror är fler än fyra elefanter" och "Trazan och Banarne". Det finns nog inget barnprogram idag som ens kommer i närheten av dom gamla programmen när det gäller glädjen att roa och lära ungarna något istället för att bara få deras tid i soffan att gå. Dagens barnprogram är ju flashiga, animerade, snyggt stiliserade och moraliskt präktiga... men är dom bra då? Nej, inte om man frågar mig. Det enda som är värt att kolla på nu är Svampbob Fyrkant, och det är för att han verkligen kan vara grymt störande, dum och helt förjävlig. Och så långt ifrån präktig man kan vara, även för att bo på Bikinibotten.

Och barnprogram skall sändas ett par timmar före läggdags, inte dygnet runt!

Gött gnällig man är som 40-åring. Men det har jag rätt att vara nu. Jag har även andra rättigheter som 40-åring... Det berättade min fru för mig förut. "Gubbar får samla på konstiga saker".

Tack.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar