måndag 6 juli 2009

Bra dagar och en kärringjävel.

Helgen har varit en riktigt go slapparhelg. Varken träning eller promenader. Lördagen spenderades mestadels på altanen och inne på soffan.


Igår (söndag) var Timo, Anna och Viola här och vi grillade kött, kyckling, korv och blåmögelostfyllda champinjoner. Timos goda hemlagade potatissallad, en grönsallad, bearnaisesås, fetaost och även en flaska vin och ett par öl fanns på plats. Allt var så jävla gött! Till efterrätt värmde vi en kladdkaka som vi åt tilsammans med vispad grädde och jordgubbar. Kladdkakan fick jag gratis på ICA Kvantum för att jag fyller 40 år snart! :) Det är kundvård på hög nivå! Det hade varit gött att fortsätta resan in i barskåpet men jag skall köra Jennifer till Hedekas idag så det fick räcka med ett glas vin och en öl.


Lite innan Timo och Anna dök upp så fixade jag med marinad och sallad och grejade lite, då hade jag på Rammstein på stereon, inte speciellt högt men lite lagom gött, och altandörren var öppen. Då knackar det på ytterdörren och Sofia öppnade och fick en åthutning av en tvärilsken norrländsk grannkärring. "-Man kan ju inte sitta ute på altanen i detta oväsen!" grymtade hon ur sig ilsket och vände på klacken och gick hem... Jodå, det är helt okej om man tycker det är jobbigt med musik som inte passar, och det är helt ok att säga till eller be någon att sänka lite, men man kan väl för helvete bete sig lite "vuxet" och be om en sänkning av volymen istället för att bara vara otrevlig direkt? Nu har hon själv gjort så att jag hatar kärringjäveln, och det var inte ens jag som öppnade dörren och fick ta skiten. Det var gött att all rök från grillen åkte förbi hennes jävla altan sen också.

I morse vid 5-tiden kom Izabelle in och lade sig bredvid mig, hon har blivit jätteförkyld och hade lite feber. Hon fick lite vatten och somnade sen. Jag gick upp kl 6.15 och gav Alexander välling och gjorde kaffe till mig. Alexander bröt ju sönder Izabelles glasögon för någon vecka sen, nu fick hon låna en skalm medans optikern beställde hem nya till henne.... Efter vällingen så bröt Alexander av den lånade skalmen också. Han måste verkligen hata glasögon! Eller så älskar han bara att göra sönder dom.

1 kommentar:

  1. fasiken vad goth det lät hemlagad p sallad inte fy skam det.

    SvaraRadera