lördag 18 juli 2009

Extreme Terror Zine

Som kanske noterats (?) så har jag recenserat 2 album här på bloggen dom senaste dagarna.

Jag och min bror Thomas startade ett webzine (EXTREME TERROR ZINE) för en massa år sen, närmare bestämt 2002, det blev snabbt ett av Sveriges största webzine inom metal, det var grymt kul med sådan respons! Vi utökade staben av skribenter till ett 10-tal och det var bra fart på sidan. Vi fick inbjudningar till festivaler som Sweden Rock Festival och Roskilde och en massa gigs.

Men efter 4-5 år så lade vi ner, mest på grund av tidsbrist. Efter nåt års tystnad körde vi igång tillsammans med min fru Sofia i nåt år till innan webzinet gick i graven ytterligare en gång. Jag har mailat alla skivbolag vi hade kontakt med om att zinet är nerlagt men ibland dimper det ner någon CD ändå. Så jag kommer att fortsätta recensera allt som skickas till mig. I torsdags fick jag 8 färska releaser från från Vic Records som kommer att recenseras här.

2 kommentarer:

  1. Saknar zinet som fan... Ni funderar inte på att dra igång det igen? ;)

    SvaraRadera
  2. Tiger, nej det tror jag inte. Eftersom vi gjorde ytterligare ett försök som bara höll i ett år så är det nog ingen mening att testa igen. Men man vet ju aldrig, det kanske dyker upp i annan skepnad? :)

    SvaraRadera