söndag 19 juli 2009

Grått hår och ond rygg

Jaha, då är man en gubbe på 40 år nu då! Jag vaknade egentligen alldeles för tidigt av att familjen väckte mig och hade ett paket till mig, och en kopp nybryggt kaffe! Helst skulle jag vilja sova tills...imorgon kanske? Jag är bakfull som fan eftersom jag tog ett glas whiskey igår... och ett glas till... och ett glas till... det blev nästan en hel flaska till slut! Jag somnade på soffan och minns inte alls när jag somnade, eller hur jag somnade. Men jag känner mig faktiskt hyfsat utvilad så jag sov nog gott i alla fall. Så känns det än så länge, men jag kommer sannolikt att sova en stund när Alexander sover middag sen.

Jag har skrivit lite på Facebook inatt som jag inte minns så jag blev säkerligen i fin form igår.


Jag fick boken Morberg: scenen, livet och konsten att laga mat som jag hade önskat mig. Jag gillar hans matlagningsprogram, han gör rejäl mat på ett enkelt och bra sätt, och han använder inga lightprodukter, det är riktigt smör och riktig grädde. Och inga direkta mått... Det höftas lite och han använder mer nävar än verktyg. Hoppas boken kan inspirera mig till att få tillbaks glödjen att laga mat igen för den har jag tappat helt. Det kanske beror på att Sofia lagar så god mat så jag inte behöver bry mig? Egentligen tycker jag att det är kul att laga mat, men med två ungar som inte gillar mat så är det ju inte så tacksamt att laga storslagna middagar heller.

Jaha, hur är det att vara 40 då? Det vet jag inte riktigt än, jag känner mig mer som en bakfull 39-åring än så länge. Fast jag har faktiskt lite ont i ryggen och i ena foten. Det måste bero på åldern! Känner jag efter lite till så är det säkert helt förjävligt att vara 40.

1 kommentar:

  1. Grattis på stora dagen från "lillasyster".
    Hoppas dagen blir bra.
    Många kramar Marie & Kim

    SvaraRadera