lördag 4 juli 2009

En sån där dag

Igår var en sån där dag. Allt gick åt helvete kändes det som. Allt som kunde krångla krånglade, allt som kunde falla föll.

Dagen började däremot bra med att jag åkte till gymmet och körde ett pass Cykel. Det var svettigt som fan och jag var såklart helt slut efteråt, men ändå grymt skönt.

Sen åkte Sofia till jobbet och vi andra åkte mot Ljungskile för att lämna av Jennifer som skulle åka med sin andra del av familjen till Liseberg. När vi kommit hem så började allt att gå åt helvete. Jag drar en liten del av det här. Katten kräktes på golvet, inte bara på ett ställe utan det kändes nog bäst att flytta på sig och dela upp spyan på tre ställen. Alexander spred ut kattmaten över precis hela köksgolvet. Alexander drog loss gardinen från fönstret i hallen, inte bara själva gardinen utan väggfäste och hela skiten så jag fick borra upp hålet och plugga i med större plugg. En kattjävel hade bajsat på gräsmattan utanför altanen igen (sånt måste ju tas bort så att Alexander inte går i det eller äter av det). Izabelle tjatade om pannkakor till middag, så jag gjorde det fast jag hatar att att laga varm mat när det är varmt, speciellt mat som man måste stå vid spisen hela tiden för att tillaga. Jag gillar inte att laga mat alls faktiskt. När maten var klar så åt hon en halv pannkaka. Alexander hällde ut det mesta av sin mat på golvet. Jag skulle gå till tvättstugan och ladda i ett par maskiner med tvätt, då går hela tvättkorgen åt helvete... när jag lastat över tvätten till påsar och kommer till tvättstugan så har jag fel nycklar med mig. Och på toppen av allt detta så gnager värmen på mitt tålamod, det är jobbigt att bara finnas, så alla små jävliga saker blir så enormt stora. Ändå är det gött att det är bra väder så det är väl dumt att klaga för mycket, men lite regn och frisk luft kan det ju vara emellanåt. En ordentlig störtskur med tillhörande åska skulle göra gött nu!

Men idag skall bli en bra dag! Det har jag bestämt. Även om dagen började med att Alexander mosade en snigel med händerna så han fick snigelgegg på händerna... det hade väl inte varit så farligt egentligen, men denna gegga satt fast! Jag tvättade med tvål, gnuggade med naglarna och ännu mer tvål, utan resultat! Slutligen blev det Biltemas Handrengöring som tog bort gegget. Sen hällde jag ut ett halvt paket mjölk på golvet. Men vad gör snigelgegg på händerna och mjölk på golvet? Inget alls egentligen. Idag skall bli en bra dag!

Jag har fått hem min pulsklocka och försöker lära mig alla funktionerna, och den ligger i fickan nu och räknar dagliga steg. Sen kan jag dra på tidtagningen så räknar den steg, distans, min- max- medel- och nuvarande puls, kcal och massa annat när jag tränar. Sen kopplar man in den i USB till datorn och så förs alla värden och resultat över till ett program där man kan se grafer och statistik över utveckling och allt man kan tänka sig. Men idag blir det ingen träning på gym, eventuellt någon joggingtur eller promenad i skogen ikväll. Men nu på dagen efter att Alex sovit middag så skall jag trotsa värmen och gå till någon lekpark med ungarna.

2 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. hahahaha, vilken härlig dag, det är ju fan underbart när allt går åt helvete :D Snygg profilbild på facebook också btw, haha ;)
    Nu får vi fan se till att hälsa på er/in får hälsa på oss snart!
    Hälsa familjen så gott!

    SvaraRadera