onsdag 1 juli 2009

Tisdag; snor, svett och glass.

Igår skulle jag upp kl 6 och ge mig ut och jogga lite innan den värsta värmen hunnit komma fram. Hela familjen försov sig och vaknade kl 8.20. Då var det redan alldeles för varmt för att jogga så jag tänkte dra till gymmet under dagen och jogga på bandet lite, men det blev inte av det heller. Min pollenallergi är verkligen igång på allvar nu, näsan rinner konstant och jag är grymt trött av medicinerna, och värmen gör ju helt klart sitt också.

På eftermiddagen tog hela familjen en promenad ner till Brinkebergskulle Sluss där vi tog en glass på Slusscaféet. Där har dom verkligen fyllt ut varenda liten decimeter av ytan med blommor, tavlor och massa annat... mest jobbigt om man som jag är allergisk (nej, jag är inte allergisk mot tavlor men mot blommor bland annat). Men glassen var god och promenaden var trevlig, men lite svettig i värmen. Det är en bra promenadväg längs med kanalen Karls Grav ner till slussen, även med barnvagn funkar det bra. Izabelle hade lite skoskav men fixade ändå att gå den knappa halvmilen utan att gnälla över det.


På kvällen började det åska, då såg jag fram emot att det skulle bli lite svalare och friskare i luften. Tji fick jag! Det regnade inte en enda droppe under tiden det åskade, det var minst lika varmt som innan, lite mera kvavt och absolut ingen syre kvar i luften. Nu skulle man haft Hanna från Arlöv här så kunde hon kämpa för en fläkt!

Klockan 20 var jag så utmattad så jag knappt orkade hålla ögonen öppna... ett par koppar kaffe gjorde dock att jag kunde vara vaken till efter klockan 23 så jag kunde ropa in en pulsklocka på Tradera. Det mesta av kvällen ägnades åt att läsa om pulsträning, hur man kan och bör träna för att jobba upp konditionen på ett bra sätt och för att minimera skaderisken. Alla rekommenderar verkligen att träna med en pulsklocka så det bör väl vara ett bra köp.

2 kommentarer:

  1. Är grymt impad av dig Micke! Fan vad du är duktig. Roligt att du bloggar igen också. Ha det gött.

    SvaraRadera