måndag 29 juni 2009

6 km - 43,2 minuter

I lördags åkte vi till Grebbestad och hälsade på svärmor. Det var trevligt som vanligt och vi tog en sväng nere vid bryggorna och käkade lite glass och även en pizza. Vi handlade solglasögon till Alexander som han hade brutit sönder inom en timme. Vi hann med att bygga lite med Lego också! På vägen hem tog vi vägen in på Sportshopen på Tanumstrand där dom har nån jättelik rea. Hela affären var också jättelik. Jag handlade tre stycken träningströjor och ett par brallor till mig och en tjockare tröja/jacka i fleece till Sofia.

Igår gick jag upp kl 05.30 med Alexander och gav han lite välling så han kunde somna om igen. Jag kunde inte somna om utan drog i mig en proteinshake samt en kopp kaffe, efter en stund drog jag på mig träningskläder och gav mig ut på en joggingrunda! Det blev samma bana som sist och den är ca 6 km, denna gången joggade jag nästan hela vägen runt, förutom några små avbrott då jag bara gick snabbt för att få ner pulsen lite och hämta andan. Ändå tog det 3 minuter längre än sist gång!? Grejen är att sist gång så kollade jag på klockan utan att vara så noga med att se exakta minuter när jag gick hemifrån, och så gick jag lite mer men sprang nästan istället för att jogga. Den här gången satte jag på tidtagningen på telefonen hemma i köket och stände av den när jag stod i köket igen, så det får väl bli denna tiden som är utgångstiden. 6 km på 43,2 minuter. Då går jag alltid bort till grusvägen (några minuter) för att få upp lite värme i leder och muskler innan jag joggar. Men det är ju ingen snabb tid så jag har ju väldigt stora chanser att bättra på den haha!

På förmiddagen åkte jag och Izabelle till Hedekas för att hämta min äldsta dotter Jennifer. Vi stannade till hos Kenny på en kopp kaffe och lite snack om gamla tider. Det var jävligt kul att snacka med honom igen, det var några år sen sist. Jag träffade även en gammal arbetskompis i Hedekas som jag inte snackat med på 23 år! Även fast det är skitkul att träffa gamla kompisar från Hedekas så påminns jag varje gång jag är där om hur jävla skönt det är att inte bo där längre! Jag är så glad att jag flyttade därifrån! Och jag trivs mycket bättre i Vänersborg än i Trollhättan så det är ytterligare ett steg åt rätt håll! Det är så skönt när man är nöjd med sina val i livet!

Jag har hittat en ny favoritfrukost som jag håller mig mätt på i flera timmar. Havregrynsgröt med hälften vanligt och hälften fullkornsgryn. I detta blandar jag ca ett par matskedar med solrosfrön. När jag serverar så strör jag på kanel, river ett halvt rött äpple, trycker ner en matsked smör och häller på lite mjölk och toppar alltsammans med lite krossat linfrö. Smaskigt som fan! Och till detta blir det ett glas mjölk och en kopp kaffe och eventuellt 2 skivor Finn Crisp med skivad kalkon på.

Idag morse efter grötfrukosten drog jag till gymmet och körde igenom Pass nr 1 utan PT. Lite gött och lugnt mest för att bana in rörelserna. Men jag ökade några av vikterna ändå så det kändes som ett bra pass. Hela passet gick på ca 45-50 minuter inklusive uppvärmning och stretch så jag har nog hittat rätt rytm för just det passet nu. Imorgon bitti skall jag jogga igen och på onsdag och torsdag blir det gym. Och på fredag förmiddag har jag bokat in mig på ett pass med Cykel igen! Vad var det jag sade om det där jävla cykelpasset!? Ändå är det inbokat igen...

Det är lite jobbigt att ha denna motivationen just nu för jag har sån jävla pollenallergi! Så egentligen är jag trött, orkeslös och hängig, näsan rinner och ögonen kliar... men ändå vill (SKA!) jag försöka köra på så gott det går annars kommer allt att stanna upp och jag är tillbaks på ruta ett igen. Får icke ske!! Huvudet vill mer än vad kroppen tycker att jag skall göra! Men så länge jag känner att kroppen håller så kör jag på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar