lördag 13 juni 2009

Lite lagom störd!

Ja, nu har jag fan bevisat för mig själv att jag inte är klok på en enda fläck! Jag har precis anmält mig till GöteborgsVarvet 2010! Jag har typ aldrig sprungit någonting, förutom för runt 25 år sedan när jag höll på med fotboll, basket och även lite orientering etc. Men den konditionen är sedan länge borta, långt långt borta! Det har ju funnits så mycket annat kul att göra genom åren, som inte krävt speciellt mycket kondition. GöteborgsVarvet är 2,1 mil, dvs ett halvt maratonlopp. GöteborgsVarvet är världens största halvmaratonlopp!

Om jag klarar att fullfölja det eller inte återstår ju att se, men jag skall förbereda mig så gott jag kan, åka dit och göra det bästa jag kan! Tiden spelar ingen som helst roll, bara jag gör det! Jag har 11 månader på mig att förbereda kroppen på vad som komma skall :)

Jag kommer att föra dagbok på träningen på shapelink för att själv hålla koll på hur det går i utvecklingen, om jag utvecklas :) Det blir ett hårt mål att nå på 11 månader men utan att försöka så vet jag ju inte om det är möjligt! Lördagen den 22 maj 2010 vet jag om det var möjligt.

1 kommentar: