söndag 21 juni 2009

Att välta en kråka.

Igår åkte jag iväg för att borra lite berg. På väg dit så blev det lite trångt på vägen när jag fick en cyklist framför mig samtidigt som en mötande bil. Mitt i detta så satt det en kråka i mitten av vägen.... den hade inga som helst planer på att flytta sig. Jag girade undan lite snyggt och jag kollade i backspegeln och både kråkan och cyklisten levde. Men kråkan satt kvar precis som om inget alls hade hänt runt den.

Efter ett par mil till så satt det ytterligare en kråka på vägen, fast på min högra sida. Jag körde i runt 100 och bilens högra sida var kanske 1-2 dm ifrån kråkan, jag kollade i backspegeln och ser kråkan snurra runt av vinddraget haha han slog liksom en volt men satt fortfarande kvar på vägen efteråt! Vad var det för en dag egentligen? Är midsommardagen den offentliga chickenrace-dagen för kråkor eller? Super kråkor på midsommar?

Sen när vi borrade så var det gassande sol, sen började det regna, sen började det åska, sen började det hagla riktigt stora hagel... sen kom solen tillbaks igen och med den kom det en miljard knott som hade kalas på oss. Sen varierade vädret mellan sol, regn och åska resten av dagen. Att alla borr fastnade i alla hål hela tiden så allt tog dubbelt så lång tid som det borde, ja det gjorde ju dagen fulländad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar