torsdag 11 juni 2009

Träning, gött kaffe och annat...

Oj oj oj vilken skillnad det är att träna och att träna! Igår var första träningspasset med min PT (Personlig Tränare), och vi körde i 2 timmar inklusive uppvärmning i 5 min, genomgång av alla övningar, frågor och svar, övningar, stretch och slutligen ett cardiopass på 10 min. Det var nog tur att jag tog tag i detta och skaffade någon som kunde visa vägen och visa hur och varför man tränar. En så enkel sak som att lyfta ett par hantlar kan göras så otroligt fel, och då försvinner ju själva meningen med att göra det. Jag betalar ju varje månad för att träna på gymmet, det finns ingen mening att vara där om jag inte gör rätt så detta är helt rätt väg att gå, det är jag övertygad om!

Igår körde vi axlar, triceps och mage. Idag vill inte någon av dom kroppsdelarna att jag skall röra mig alls.

"Bättre att fråga och verka okunnig, än att inte fråga och förbli det"


Igår på förmiddagen åkte vi till Yerba Kulturbokhandel i Uddevalla för att fika och kolla lite böcker. Jag hittade ingen bok som jag direkt behövde men däremot behövde jag tydligen en chokladmousse som visade sig vara riktigt najs! Dom har en hel del kaffesorter att välja på. Jag valde ett kaffe som hette Sumatra Gayo Mountain, och jävlar så gott det var! Det var den godaste kopp kaffe jag smakat i hela mitt liv!!! Utan tvekan! Jag inhalerade aromen mellan varje mun jag drack, helt grymt! Det kostade runt 230 kr/kilo så jag köpte 1/4 kilo bönor med mig hem av det, så nu skall jag bara ha tag på en gammal hederlig kaffekvarn, sen kan Ziltoid the Omnicient få komma till mig och be om en kopp av jordens bästa kaffe utan att jag riskerar att jorden utplånas!

I måndags kväll cyklade jag och Izabelle ner till Karls Grav och fiskade lite, det nappade riktigt dåligt och jag hade endast en firre på kroken, i ca 4 sek, sen släppte den. Men det var gött att komma ut och göra någonting med bara Izabelle. Hon satt mest och sorterade dragen så som hon tyckte att dom skulle ligga i askarna, och hon valde ut vilka drag vi skulle använda. Hon vevade in ett par kast men det var lite för tungt tyckte hon så jag skall köpa ett enkelt litet spö till henne med spinnrulle på, typ Abumatic eller nåt.

Fan vad ni får reda på en massa bra saker!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar