torsdag 25 juni 2009

Psykling from hell!

Igår mitt på dagen i värsta värmen körde jag det första av fyra repetitionspass med min PT Gunnar, vi gick igenom pass nr 1 för att nöta in och vara säkra på att jag fått in rörelserna i övningarna ordentligt, och jag ökade några steg i vikter på de flesta av övningarna. Det kändes jävligt bra med allting! Jag mindes det mesta man skulle tänka på under övningarna.

När jag var klar på gymmet stannade jag till i receptionen och bokade in mig på ett pass med Cykel också. Det hette tidigare Spinning men är numera bytt till Cykel helt enkelt.

På kvällen när jag klev in i Cykelsalen så var det bara 7 pers där så det var helt perfekt eftersom det var första gången jag var på en gruppträning av något slag. Det är nog inte så många som prioriterar gymmet före det fina vädret antar jag, men det finns ju AC så det är ganska behagligt där inne. Jag valde ut en cykel och fick lite hjälp med hur man skulle ställa in höjden och längden på den så att man skulle sitta perfekt.

Sen började vi trampa på....snabbt, stående, sittande, långsamt, tungt motstånd etc... efter 2 låtar så började jag svettas som en jagad gnu. Då säger instruktören "Nu har vi värmt upp, då börjar vi passet med en lååång uppförsbacke!" Tack! Sen blev det bara värre och värre! Svetten bara sprutade och jag var fan helt färdig! Jag fick halsbränna också och ville helst bara kliva av cykelhelvetet och åka hem och sova! Men det var bara att knipa ihop rövhalvorna runt sadeln, greppa styret och härda ut i 60 minuter!!! Fyfan, det var det jävligaste pass jag någonsin gjort, och det sade jag till instruktören också! Men samtidigt var det ju skönt efteråt på nåt sjukt sätt...

Imorgon skall jag köra repetition av styrketräningspass nr 2 med Gunnar. Eventuellt blir det lite gym och/eller jogging i helgen också..... eller kanske boka in ett pass med Cykel också?! Vem fan vet, konstigare saker har man ju gjort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar