onsdag 17 juni 2009

OS 3.0, Träningsvärk, GI och annat tjöt...

Äntligen släpptes iPhone OS 3.0! Jag har väntat på denna uppdatering sen jag såg videopresentationen från deras mässa. Idag släpptes den, kl 19:09 kunde jag börja ladda ner den genom iTunes. Jag har aldrig varit med om en uppdatering som varit så omtalad och efterlängtad förut. Alla på Facebook som har iPhone har ju snackat om detta nästan på ett besatt sätt den senaste veckan :) Nu när den är färdiginstallerad och uppdaterad så ska jag utforska lite nya saker... MMS är ju en funktion som är tillagd i denna uppdatering. Undra vad dom tänkte på när dom bestämde sig för att inte lägga in det från början?

Träningsvärken blir helt annorlunda när man tränar riktigt! När jag kört övningar i maskinerna på gymmet så har jag fått lite träningsvärk som kommit dagen efter och suttit i lite skönt i någon dag. Nu när jag gör övningar med fria vikter och på rätt sätt så kommer träningsvärken from hell, inte så mycket dagen efter, utan det mesta och djävligaste kommer två dagar efter! Och den är helt brutal och sitter kvar i flera dagar. Igår körde jag mestadels rygg, biceps och fram/baksida underarmar och biceps samt övre delen av ryggen börjar kännas riktigt ordentligt nu, så undra hur fan det kommer att kännas imorgon då!? Och då är det dags för pass nummer 4 med PT Gunnar.

Idag bokade jag ett pass med Cykel (f.d Spinning) på gymmet också!! Haha jag kommer väl antagligen inte att kunna gå därifrån sen. En hel timme maniskt trampande till någon speedad uppåttjackpundartechno... avlider jag inte av trampandet så gör väl musiken dödsstöten. Men tydligen skall det vara ett jävligt effektivt sätt att jobba upp konditionen på kort tid. Så jag ger det ett försök, kul att testa något nytt också! Men jag är ju livrädd.

Nu äter jag jordgubbar igen... med vispad grädde, riktig true jävla vispgrädde. Ett alldeles underbart sätt att få i sig nyttig, fet och bra grädde. Kosten denna vecka har mestadels bestått av kött, kyckling, chorizo, ägg, lax, caviar och jordgubbar. Jag tar även Whey 80 och Kreatin innan träning samt After Glow efter träningen. Det blir mycket proteiner men också en del kolhydrater, och jag försöker använda kolhydraterna på rätt sätt... att få i mig dom när jag behöver dom helt enkelt.

Och att äta så här god och fet mat och gå ner i fettvikt är ju inget som jag tänker klaga på. Och att denna metoden funkar är jag helt säker på eftersom jag redan gjort det en gång med grymt bra resultat, då gick jag ner 14 kilo på mindre än ett år bara genom att äta fet och god mat istället för smörgåsar, potatis och lightprodukter. Då tränade jag inget all, jag ändrade inget i livet förutom kosten. En dag med Gi/Lchf kan se ut så här;

Frukost; Bacon och stekt ägg, keso. Och/eller en smoothie med bär, rått ägg, yoghurt naturell.
Mellanmål; 1-2 nävar cashewnötter.
Lunch; Kebab- kyckling- eller tonfisksallad med ex fetaost.
Mellanmål; 1-2 nävar cashewnötter.
Middag; Chorizogryta med bulgur.
Kvällsmat; kokt ägg, en burk makrill i tomatsås.

Till detta dricker jag vatten eller mjölk (3%). Jag äter hur mycket jag vill av ägg, kött, fisk och fågel men nästan ingen pasta, potatis eller bröd. Jag äter massvis med ost, fetaost, sallad, grönsaker, nötter, bearnaisesås etc. Mycket smör och grädde i maten men aldrig becel, lätt & lagom, lätta eller andra kemiska plastprodukter. Skall jag ha något på någon macka eller i maten så blir det Bregott eller riktigt Smör.

Ändå finns det folk som föredrar knappt ätbara produkter som Nutrilett, Modifast, Allevo etc... Jag föredrar att äta fett och gött! Bästa exemplet är en tjej jag känner som äter Modifast på frukosten och sen McDonalds på lunchen.... kasta pengarna i sjön?

Efter det året som jag gick ner dom där 14 kilona så slarvade jag med maten och började äta massa potatis, bröd och pasta igen.. och jag fortsatte med det i ett helt år och på det året lade jag på mig allt jag gått ner plus en del till... 18 kilo gick jag upp på ett år av att äta som man alltid blivit lärd. Det är många av mina bekanta och kompisar som bara flinat när man försöker förklara att man inte blir fet av fett... (det är lite svårt att förklara det när man står där med en mage som står rakt ut)... men ingen fattar att det inte är fet mat som gjort det, tvärtom så är det den kolhydratrika kosten som gör det. Livsmedelsverkets råd är att vi skall äta 60% kolhydrater. Proffessionella sumobrottare ligger på 65-70%.

Nej, nu ska jag ta mina fettdrypande fingrar och pilla på min iPhone en stund och se vad OS 3.0 har i sitt sköte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar