tisdag 23 juni 2009

Premiärjogg!

Igår kväll drog jag på mig mina nya skor och mina nya high-tech löparstrumpor och gav mig ut för att promenera/jogga... (jag hade givetvis mer kläder än ovan nämnda på mig, tro inget annat!) Jag började att gå snabbt ca 5 minuter och sedan joggade jag i några minuter, sen ner till snabb gång igen i några minuter. Jag sprang/spurtade uppför alla backar. Sen alternerade jag så tills jag hade avverkat nästan 6 kilometer. Då var jag helt slut! Svetten forsade och det var jävligt gött med en dusch och att sitta ner :)

Man behöver ju mer än man tror för att kunna prestera något utan att bli förbannad. Bra skor, strumpor och kläder som inte är i bomull och som forslar bort svett men behåller värme samtidigt som det svalkar.... sen märkte jag igår att man blir lite förbannad när det flyger in insekter i ögonen och munnen.... Ok, glasögon går ju att använda, men ....munskydd eller? Man blir ju törstig som fan också. Då skall man ju ha med sig vatten, men att springa med en vattenflaska är ju inte så smidigt. Vattenbälte? Sen vill man torka svetten ur ansiktet... Pannband? (Nej tack). Svettarmband? ok, det kan funka. Det finns ju en viss risk att det kommer att bli en mindre arsenal av prylar bara för att springa lite... är det normalt?

6 km tog mig nästan 40 minuter. Jag har långt kvar innan jag fixar Göteborgsvarvet haha. Men å andra sidan så har jag lång tid kvar att komma i form också. Idag känns det riktigt bra att jag kommit igång och tagit mig ut på premiärturen, och jag vill redan ikväll ta en sväng till. Imorgon skall jag till gymmet på dagen för styrketräning och sen en gång till på kvällen för ett entimmes spinningpass, som egentligen inte heter så längre. Dom har bytt namn till "Cykel" helt enkelt. Men lik förbannat är det en timme, och det är lång tid för ett första pass....

1 kommentar: